Meer nieuws lezen?
Een website moet meer doen dan er goed uitzien; hij moet werken voor jouw bedrijf. Bij Addmark gebruiken we een gestructureerd proces om een functioneel en visueel sterk webdesign te creëren. Van een Kick-off tot het uiteindelijk live gaan van de website: wij zorgen voor een website die jouw doelgroep aanspreekt, jouw doelen behaalt en jouw merk versterkt.
Ben je benieuwd naar hoe we dit doen? Lees dan snel verder hoe we dit proces werkelijkheid maken!
Een kick-off is een eerste cruciale stap in ons proces. Tijdens deze sessie brengen we de wensen, doelen en verwachtingen in kaart. Dit voorkomt misverstanden en zorgt voor een efficiënt proces. Voor grotere projecten organiseren we vaak een intensieve tekensessie waarin we gezamenlijk de structuur en indeling van de website bepalen.
Tijdens de kick-off bepalen we de doelgroep en het doel van de website: wie wil je bereiken en wat moet de website opleveren? Daarnaast bespreken we de huisstijl en branding, we verzamelen alle logo's, kleuren, lettertypes, beeldmateriaal en eventueel een oude website. Ook hebben we het over de gewenste websitefunctionaliteiten, welke pagina's en functies zijn er nodig? Ten slotte maken we een planning, gemiddeld duurt een ontwerptraject ±2 weken, ontwikkeling en testen ±3 weken en livegang ±1 week.
Tijdens deze sessie bespreken we verwachtingen en maken we concrete afspraken. Zo zorgen we ervoor dat alle benodigde materialen op tijd beschikbaar zijn, zodat er geen vertragingen ontstaan. Dit legt de basis voor een soepel projectverloop en een succesvolle samenwerking.
Wireframes leggen de basis van een succesvol ontwerp. Ze geven een duidelijk overzicht van de indeling, navigatie en belangrijkste functies van de website. Wireframes bieden de mogelijkheid om zonder risico's je website te testen, ze zijn namelijk flexibel waardoor je eenvoudig kan experimenteren en aanpassingen kan doorvoeren. Door vroeg in het proces te kunnen testen, is het mogelijk om bij te sturen zonder grote aanpassingen te hoeven doen.
Onze designers starten met een ruwe schets op papier of een whiteboard. Dit helpt om snel ideeën te schetsen, vervolgens gebruiken we tools zoals Figma of Adobe XD om het wireframe verder uit te werken. Nu de basis staat, werken we het wireframe uit naar een visueel aantrekkelijk design.
Nadat we het doel, de doelgroep en de structuur van de website duidelijk maken, werken we aan een design dat aansluit op de wensen van de bezoekers. Tijdens de tekensessie bespreken we wie de doelgroep is en wat hun behoeften, drijfveren en doelen zijn. Dit helpt om de structuur en inhoud van de website hierop af te stemmen. Daarnaast kijken we naar de boodschap die we willen overbrengen, welk product of dienst wordt aangeboden en welke pagina's hebben we nodig om dit goed te presenteren. Ten slotte bepalen we het doel van de website, is het gericht op verkoop, dienstverlening of het delen van informatie?
Het design moet uiteindeljk aansluiten op de wensen van de doelgroep en bezoekers de juiste richting opsturen door middel van effectieve content en call-to-actions.
Bij Addmark geloven we dat een succesvol webdesign begint met een gestructureerde aanpak en een goede samenwerking met onze klanten.
Nadat we samen tijdens de kick-off of tekensessie de basis hebben gelegd, gaan we verder met het ontwerp. We starten met het ontwikkelen van wireframes, die als een stevige basis dienen voor de structuur en navigatie op je website. Dit helpt ons om een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website te maken, die aansluit bij de wensen van jouw doelgroep.
Zodra het wireframe staat, voegen we kleur, afbeeldingen en typografie toe, zodat het ontwerp een professionele uitstraling krijgt die past bij jouw merk. Het eerste ontwerp wordt gedeeld via Figma, waar je gemakkelijk feedback kunt geven. Doormiddel van jouw feedback verfijnen we het ontwerp.
We hechten veel waarde aan de gebruiksvriendelijkheid van de website. Daarom testen we regelmatig en verwerken we je feedback om een design te realiseren dat zowel visueel aantrekkelijk als functioneel is, en dat je bedrijfsdoelen ondersteunt.