Ontdek hoe het toevoegen van bèta functies aan je Hubspot account je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen!
Nieuwe product updates van HubSpot
Met de start van april, is het weer tijd voor een update over de nieuwste HubSpot Beta's die de afgelopen maand zijn uitgebracht. Benieuwd naar wat je allemaal kunt verwachten van deze updates? Ik geef je graag een korte uitleg!
Updates in deze blog:
-
Microsoft Teams webinar synchroniseren met HubSpot Marketing evenementen
-
WhatsApp verbinden met Helpdesk
- Voorbeeld & testen van verzendt filters voor meerdere objecten
- Vernieuwd Hoofdmenu
- Marketing Home
- Verbeterde ervaring met bestandseigenschappen in CRM
- AI-assistent voor Facebook-advertentiereeksen
- Globaal zoeken met sneltoetsen
- Nieuwe Verlaten Winkelwagen Module voor Shopify Data Sync
- Migreren van Shopify (legacy) naar Shopify Data Sync Integratie
Microsoft Teams Webinar synchroniseren met HubSpot Marketing evenementen
HubSpot heeft de mogelijkheid uitgebracht om Microsoft Teams webinars te synchroniseren met HubSpot. Met deze integratie kun je nu onder andere:
- Webinar gegevens zoals evenement naam, datum, starttijd, eindtijd, organisator, status en beschrijving synchroniseren met HubSpot Marketing Evenementen.
- Gegevens over webinar activiteiten synchroniseren, zoals inschrijvingen, deelnemers, annuleringen, no-shows, aanwezigheidsduur en deze activiteiten vervolgens weergeven op contactpagina's.
- Nieuwe contactrecords maken voor inschrijvers die nog niet in HubSpot staan.
Waarom dit belangrijk is?
Als je webinars host op Microsoft Teams, heb je in het verleden geen eenvoudige manier gehad om webinar gegevens te importeren binnen HubSpot, wat leidde tot problemen bij het analyseren van de prestaties van evenementen en de betrokkenheid van contactpersonen.
Formulier inzendingen verwijderen
Gebruikers met de juiste rechten kunnen nu formulier inzendingen verwijderen.
Super admins krijgen deze rechten per direct. Alle andere gebruikers die inzendingen van formulieren willen verwijderen, moeten contact opnemen met hun super admins om de benodigde rechten te krijgen.
Waarom dit belangrijk is?
Tijdens het maken en testen van formulieren worden vaak testinzendingen verzonden om na te gaan of de formulieren wel juist werken. Hierdoor komt het wel eens voor dat er formulier inzendingen met 'foutieve' data binnenkomen en voorheen was het nog niet mogelijk om deze inzendingen op een eenvoudige manier te verwijderen. Hier is met deze bèta dus verandering in gekomen!
WhatsApp verbinden met Helpdesk
WhatsApp is nu beschikbaar als kanaal voor Helpdesk, HubSpot's nieuwe werkruimte voor ticketbeheer, speciaal gebouwd voor jouw supportteam om efficiënte en empathische klantenservice te bieden.
Met deze integratie kunnen bedrijven nu naadloos communiceren met hun klanten via WhatsApp, waardoor het gemakkelijker wordt om directe ondersteuning te bieden en vragen te beantwoorden. Dit is een mooie update voor bedrijven die streven naar een omnichannel klantenservice-ervaring, waarbij klanten kunnen kiezen hoe ze contact willen opnemen.
Voorbeeld & testen van verzendt filters voor meerdere objecten
Het vooraf bekijken van gepersonaliseerde tokens in een marketingmail is cruciaal om nauwkeurigheid en relevantie te garanderen.
Waarom dit belangrijk is?
Door de gegevens van de ontvanger en andere gepersonaliseerde objectinformatie in je e-mail te verifiëren, kun jij als gebruiker gemakkelijker fouten opsporen, testen hoe de ontvangen e-mail eruitziet en hierdoor fouten voorkomen.
Vernieuwd Hoofdmenu
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen, maar HubSpot heeft een tijdje geleden een redesign uitgebracht voor het algemene menu. Wanneer je aanmeldt voor het bèta programma zie je aan de linkerkant van je scherm een verticale navigatie met de nieuwe menustructuur, in plaats van een dropdown die verscheen onder het oude menu.
Marketing Home
Ondertussen heeft de Marketing Home ook alweer een nieuwe bèta gekregen.
Hier heeft het tabje Marketing een nieuwe lay-out gekregen, hierin is een nieuwe layout uitgebracht waarbij marketeers gemakkelijker toegang hebben tot al hun essentiële tools en gegevens binnen HubSpot.
Verbeterde ervaring met bestandseigenschappen in CRM
Met deze bèta is het mogelijk geworden om custom bestand properties aan te maken binnen HubSpot. Deze properties kunnen vervolgens weer gebruikt worden in formulieren waar bezoekers hun bestand uploaden als onderdeel van hun inzending.
Waarom dit belangrijk is?
Deze béta maakt bestandsbeheer binnen HubSpot gemakkelijker te organiseren. Enkele voorbeelden van hoe dit gebruikt kan worden:
- Het verplichten dat een koopovereenkomst wordt gekoppeld aan elke nieuwe deal die wordt gemaakt met het formulier Deal maken.
- Een bestandseigenschap verplichten op basis van de waarde van een andere eigenschap met behulp van Conditional Property Logic.
- Verplichten dat een contract wordt geüpload naar een bestandseigenschap wanneer Deal Stage = Gesloten/Gewonnen.
- Een CV uploaden naar een Contactrecord en bepalen welke gebruikers toegang hebben tot dit document met behulp van Veldniveau Rechten.
AI-assistent voor Facebook-advertentiereeksen
HubSpot gebruikers kunnen nu AI Assistent in Facebook-advertentiereeksen gebruiken om advertentieteksten te schrijven met behulp van eenvoudige prompts.
Het bedenken van deze teksten is vaak een tijdrovend onderdeel van het opzetten van een effectieve marketing campagne, maar met behulp van deze bèta kun je dus met een eenvoudige prompt gemakkelijk teksten schrijven, herschrijven, verkorten en zelfs de toon aanpassen.
Globaal zoeken met sneltoetsen
Misschien wel de kleinste update, maar wel een hele handige. Met deze bèta is er een keyboard sneltoets toegevoegd waarmee je gemakkelijk binnen jouw huidige HubSpot account kunt zoeken.
Je kunt deze zoekfunctie activeren door de combinatie Cmd+K (Mac) of Ctrl+K (Windows/PC) te gebruiken.
Nieuwe Verlaten Winkelwagen Module voor Shopify Data Sync
HubSpot's nieuwe Shopify Data Sync integratie heeft de synchronisatiemogelijkheden van verlaten winkelwagen gegevens naar HubSpot verbeterd. De integratie zorgt ervoor dat contactgegevens van klanten die hun Shopify winkelwagen hebben verlaten nauwkeurig worden gesynchroniseerd naar HubSpot. Dit nieuwe winkelwagen product kan nu eenvoudig worden toegevoegd aan je marketing e-mails via de nieuwe 'Winkelwagen' module.
Migreren van Shopify (legacy) naar Shopify Data Sync Integratie
Wil je nu gebruikmaken van de vorige update? Je kunt nu gemakkelijker migreren naar de nieuwe en verbeterde Shopify integratie met behulp van de in-app migratiewizard.
De migratie wizard leidt je door het verwijderen van de oude Shopify integratie, het installeren van de nieuwe Shopify integratie en optioneel het migreren van deal-gebaseerde workflows naar order- of winkelwagen gebaseerde workflows.
Als je de oude Shopify integratie gebruikt, kun je deze migratiewizard openen door te navigeren naar Instellingen > Integraties > Aangesloten Apps > Shopify.
Mocht je nou meer willen weten over deze béta's of andere mogelijkheden willen ontdekken met HubSpot? Plan dan gratis een gesprek in met Carel of neem contact op met Sander!