De nieuwe Hubspot updates van januari 2025

Carsten huiskamp Carsten huiskamp
15 jan 2025 - 19 min leestijd
  • Home
  • Nieuws
  • De nieuwe Hubspot updates van januari 2025

Nieuwe product updates van HubSpot

 

HubSpot is het nieuwe jaar begonnen met een reeks nieuwe beta updates die veelbelovend zijn voor gebruikers die op zoek zijn naar betere functies en meer efficiëntie.

In deze blog duiken we dieper in de nieuwste functies en verbeteringen die HubSpot heeft uitgebracht. We kijken hoe deze innovaties je workflows kunnen verbeteren door processen soepeler te laten verlopen, tijd te besparen en de productiviteit te verhogen. 

 

 

Updates in deze blog:

Maak de eigenschappen 'Tijd sinds' en 'Tijd tot' aan

 

Wat is het?

Gebruikers kunnen nu twee nieuwe typen berekende eigenschappen maken in hun CRM:

  • Tijd sinds, die de verstreken tijd weergeeft.
  • Tijd tot, die de resterende tijd weergeeft.

Deze eigenschappen tonen de tijd sinds of de tijd tot vandaag, een andere datum- of datumtijd-eigenschap.

 

Waarom is dit belangrijk?

Met deze functie kunnen CRM-gebruikers filteren, rapporteren en sorteren op de tijd sinds of tot een gebeurtenis. Het resultaat is dat gebruikers betere inzichten uit hun CRM kunnen halen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld snel zoeken naar

  • Deals die langer dan drie dagen niet zijn geopend
  • Gemiddelde tijd tot mijn contracten aflopen
  • Contactpersonen die de afgelopen 30 dagen geen interactie hebben gehad

Hoe werkt het?

Gebruikers kunnen deze nieuwe berekende eigenschappen vinden via de volgende paden:

  • Objectinstellingen > eigenschappen > eigenschap maken > type veld > berekening > tijd sinds
  • Objectinstellingen > eigenschappen > eigenschap maken > type veld > berekening > tijd tot

 

Als je 'tijd sinds' of 'tijd tot' hebt geselecteerd, kies dan een aangepaste datum, standaarddatum of eigenschap datetime als invoer. Zodra deze eigenschap is aangemaakt, kun je niet meer wisselen tussen berekeningen met tijd sinds en tijd tot.

Als je bijvoorbeeld 'aanmaakdatum' selecteert, zal de nieuw aangemaakte eigenschap 'tijd sinds aanmaakdatum' als waarde weergeven. Deze waarde kan negatief of positief zijn. Als de geselecteerde datum na vandaag is, wordt 'tijd sinds' weergegeven als een negatieve waarde.

Wie krijgt het?

Alle hubs, Pro- en Enterprise-edities

Evenwichtige tickettoewijzing voor e-mail en formulieren in Helpdesk

Wat is het?

Binnen de subpagina's e-mail en formulierautomatisering van helpdesk-instellingen kunnen beheerders de standaard rotatiemethode wijzigen van 'willekeurig' naar 'evenwichtig'. Door te kiezen voor 'evenwichtig' worden tickets verdeeld onder de target en op basis van hun huidige toegewezen, open tickets. De gebruiker met het laagste aantal open, toegewezen tickets krijgt een nieuw ticket. Op deze manier kunnen beheerders ervoor zorgen dat hun e-mail, formulieren, live chat, WhatsApp, Facebook Messenger en aangepaste kanalen allemaal consistent worden toegewezen op basis van de open, toegewezen tickets van hun gebruikers.

Waarom is dit belangrijk?

Vandaag de dag wijzen e-mail en formulieren die met de Helpdesk zijn verbonden willekeurig tickets toe, terwijl live chat, FBM, WhatsApp, enz. tickets evenwichtig toewijst op basis van de huidige open tickets van de targetgebruikers. Deze twee typen toewijzingen creëren inconsistenties in de ticket routering en maken het voor klanten moeilijk om de werklast van hun ondersteuningsmedewerkers te beheren.

Hoe werkt het?

E-mail- en formulier distributiemethoden voor bestaande kanalen wijzigen

Alle bestaande e-mail- en formulierkanalen blijven ingesteld op willekeurige distributie. Om de distributie-instelling te wijzigen, kan een beheerder naar helpdesk-instellingen > e-mail/formulier (bewerken) > automatisering gaan en de optie onder distributie wijzigen.

 

Gebalanceerd als standaard voor alle nieuwe e-mail- en formulierkanalen

Voor alle nieuwe kanalen is de standaard distributie-optie gebalanceerd en beheerders kunnen dit veranderen in willekeurig als dat nodig is.

Op vaardigheden gebaseerde routering van tickets voor e-mail en formulieren

Als een e-mail- of formulierkanaal is ingesteld op evenwichtige distributie, dan zal de routering op basis van vaardigheden de tickets ook gelijkmatig verdelen op basis van de open tickets van de targetgebruikers.

Toewijzen aan een team in de helpdesk-werkruimte

Wanneer een ondersteuningsmedewerker een ticket per e-mail of formulier toewijst aan een team in de helpdesk-werkruimte, wordt het ticket aan het team toegewezen op basis van de distributie-instelling (Willekeurig of Evenwichtig).

Belangrijke opmerkingen

  • Evenwichtige ticketverdeling is alleen beschikbaar in helpdesk, niet inbox
  • Voor automatische toewijzing aan gebruikers, teams of vaardigheden moet de gebruiker een service-seat
  • Neem contact op met helpdeskfeedback@hubspot.com als je vragen of opmerkingen hebt

Wie krijgt het?

Service Pro, Service Enterprise

Migreer je bestaande kennisdatabase naar de nieuwe suite van aanpassingstools

 

Wat is het?

HubSpot's vorige release "Aanpassingstools voor nieuwe kennisdatabases" vereiste dat gebruikers helemaal opnieuw moesten beginnen om te kunnen profiteren van de nieuwe aanpassingsmogelijkheden. Met deze update biedt HubSpot bestaande klanten een gemakkelijke manier om hun bestaande kennisbank te migreren naar het nieuwe platform!

OPMERKING: Deze release is alleen van toepassing op klanten die bestaande kennisdatabases hebben om te migreren naar de nieuwe tools. Om te controleren of je voor deze tool moet kiezen, kun je het dashboard van je kennisdatabase bekijken en onze oude interface zoeken:

Als je een vervolgkeuzelijst "Configureren" ziet in plaats van de knoppen "Template aanpassen" en "Categorieën organiseren", maak je al gebruik van onze nieuwste tools!

Hieronder worden de nieuwe aanpassingsmogelijkheden in deze tool beschreven:

Thema's:

  • Geef het lettertype, de kleuren, knoppen en nog veel meer van je kennisdatabase vorm met behulp van 50+ fijnmazige besturingselementen in de Thema-editor.
  • Voeg aangepaste lettertypen toe vanuit de lettertypekiezer van de thema-editor.
  • Lees meer over thema-instellingen in dit artikel.
  • Let op: Aangepaste thema's en tools voor ontwikkelaars worden op dit moment niet ondersteund voor de kennisdatabase.

Navigatiemenu's:

  • Je kunt niet alleen je navigatiemenulinks in de thema-editor stijlen, maar er is nu ook ondersteuning voor items van het vervolgkeuzemenu.
  • Je kunt ook bestaande menu's hergebruiken vanuit elke inhoud van Marketing of CMS Hub.
  • Lees meer over navigatiemenu's in dit artikel.

Editor:

  • Bewerk inhoud van artikelen in een vernieuwde editor die de look en feel van je geconfigureerde stijlen weerspiegelt. Met deze verandering komt de artikeleditor meer overeen met onze ervaringen met het bewerken van websitepagina's en blogartikelen.
  • Gebruik Breeze Copilot om kennisinhoud te bewerken en te genereren.
  • Opmerkingen: voeg opmerkingen toe aan individuele artikelen voor een gezamenlijk schrijfproces.
  • (alleen Enterprise) Goedkeuringen: vraag om goedkeuring voordat artikelen live worden gepubliceerd.
  • Publiceren met één klik: beperk overbodige klikken bij het publiceren van een kennisartikel.
  • Voor degenen die hielden van de gestroomlijnde ervaring van de oude artikeleditor, hebben we een nieuwe Focusmodus voor de editor die inzoomt op alleen de kerninhoud van het artikel.

Beheer:

  • (alleen Enterprise) Limietverhoging: Accounts met meerdere kennisdatabases kunnen nu tot 25 kennisdatabases toevoegen!
  • Vernieuwde beheertools waarmee gebruikers opgeslagen weergaven kunnen maken en eenvoudig artikelen kunnen filteren met behulp van een beheerscherm dat consistent is met andere inhoudstools in HubSpot.
  • Klonen: Voor het eerst is het mogelijk om je kennisartikelen te klonen.
  • Taalondersteuning: In plaats van de 38 talen en locales die voorheen werden ondersteund, worden er nu bijna 200 talen en locales ondersteund voor je artikelen, in overeenstemming met de HubSpot-tools voor websitepagina's en blogartikelen.
  • Koptekst-HTML: Het is nu mogelijk om in één keer kop- en voettekst-HTML over de hele kennisdatabase toe te voegen. Voorheen kon koptekst-HTML alleen op individueel artikelniveau worden toegepast.
  • Gegevens uit de kennisdatabase opvragen met GraphQL

 Let op: Aangepaste thema's en tools voor ontwikkelaars worden op dit moment niet ondersteund voor de kennisdatabase.

Waarom is dit belangrijk?

Al jaren geven HubSpot gebruikers feedback over de beperkingen van de opmaak van kennisartikelen, vooral in vergelijking met andere typen HubSpot-inhoud zoals websitepagina's en blogartikelen. Het gerelateerde bericht op het Ideeënforum is een van de tien meest gestemde ideeën in de geschiedenis van HubSpot.

Eenvoudige updates van de lettertypen van navigatiemenu's of de uitlijning van tekst waren niet mogelijk en kennisdatabases konden vaak niet worden afgestemd op de branding van een hoofdwebsite. Deze updates zijn een grote eerste stap om dat probleem aan te pakken.

Hoe werkt het?

Bij het bekijken van een bestaande kennisdatabase krijgen gebruikers de optie om over te stappen op onze nieuwe tools.

Na bevestiging zal onze migratieflow een kopie maken van de bestaande kennisdatabase op het nieuwe platform en wordt de bestaande kennisdatabase alleen-lezen. Gebruikers kunnen tientallen nieuwe stijlvelden aanpassen, hun wijzigingen bekijken en hun nieuwe kennisdatabase live publiceren als ze er klaar voor zijn. De bijbehorende oude kennisdatabases worden automatisch gedepubliceerd en na 30 dagen verwijderd.

Gebruikers hebben 90 dagen de tijd om met de migratie te beginnen na goedkeuring van de aanmelding. Begin 2025 begint HubSpot met de migratie van alle resterende gebruikers.

Bekijk dit snelle overzicht en ga vandaag nog aan de slag!

Wie krijgt het?

Service Pro, Service Enterprise

Verzendopties in helpdesk

 

Wat is het?

Verzendopties is een nieuwe antwoordgestuurde automatiseringsfunctie in de helpdesk waarmee ondersteuningsmedewerkers met één klik hun bericht kunnen verzenden en de ticketstatus kunnen bijwerken.

Waarom is dit belangrijk?

Op een dag kan een ondersteuningsmedewerker verantwoordelijk zijn voor één tot meer dan 30 tickets. De medewerker moet deze tickets afhandelen, problemen oplossen en antwoorden geven, terwijl hij onder tijdsdruk werkt om de servicelevel overeenkomsten van zijn team te behalen. Elke klik is belangrijk en de tijd die nodig is om te reageren en de ticketstatus bij te werken kan snel oplopen.

Verzendopties maakt van deze twee taken één, zodat de vertegenwoordiger tegelijkertijd kan reageren en de ticketstatus kan bijwerken, zodat hij efficiënter door zijn wachtrij kan gaan. Het stroomlijnen van deze twee stappen elimineert wrijving uit het ondersteuningsproces, elimineert handmatige taken en zorgt ervoor dat de ondersteuningsmedewerker zich kan blijven focussen op het probleem van de klant.

Hoe werkt het?

Verzendopties gebruiken:

  • Klik op het pijlpictogram naast de knop Verzenden in de antwoord editor van de helpdesk.
  • Kies de gewenste ticketstatus (let op: hier worden alleen de ticketstatussen van de huidige pijplijn van het ticket getoond).
  • Je bericht wordt verzonden en de ticketstatus wordt bijgewerkt.
  • Als de geselecteerde ticketstatus voorwaardelijk is, wordt je gevraagd om die voorwaardelijke eigenschappen in te voeren voordat je verder gaat.

Let op: als je automatiseringsinstellingen voor tickets hebt ingeschakeld, zullen de inschrijvingscriteria van de workflow Wijzig ticketstatus wanneer een e-mail naar een klant wordt verzonden automatisch bewerkt wanneer je portal toegang krijgt tot verzendopties. Dit is een verwachte, door het systeem geïnitieerde actie die ervoor zorgt dat deze ticketstatus workflow normaal geactiveerd blijft worden naast de verzonden opties.

Wie krijgt het?

Klanten met een Service Hub Professional- en Enterprise-seat.

Indexpagina e-mails


Wat is het?

HubSpot heeft e-mail indexpagina gebouwd, waar je de 1:1 e-mails van je portal in bulk kunt beheren.

Waarom is dit belangrijk?

De e-mail indexpagina biedt nu een gecentraliseerde locatie voor het beheren van e-mailinteracties tussen afzenders en ontvangers, waardoor bulk gegevensbeheer mogelijk wordt, zoals het verwijderen van ongewenste e-mails uit je CRM.

Hoe werkt het?

Navigeer naar een CRM-indexpagina zoals Contactpersonen.

navigation

Gebruik de vervolgkeuzelijst linksboven op de pagina om "E-mails" te selecteren.

index page navigation

Gebruik alle functies van de kant-en-klare indexpagina om toegang te krijgen tot de e-mails die je zoekt: Geavanceerde filters, kolommen bewerken, weergaven toevoegen, alles selecteren, verwijderen, enz.

index page

Als je per ongeluk e-mails verwijdert, gebruik dan de vervolgkeuzelijst met acties rechtsboven om records te herstellen.

restore records

Wie krijgt het?

Alle hubs en edities

E-mailoverzichten

 

Wat is het?

De intentie van kopers, rechtstreeks in de inbox van je vertegenwoordigers.

Je kunt nu dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse e-mailoverzichten instellen binnen koper-intentie. Deze overzichten brengen je op de hoogte van bedrijven met een hoge geschiktheid en intentie die je website hebben bezocht.

Waarom is dit belangrijk?

E-mailoverzichten zullen twee nieuwe toepassingen mogelijk maken:

  1. Ontvang een melding over recente bezoekers: Stel je verkoopteam in staat om ondereg te prospecteren zonder in te hoeven loggen op weer een andere tool. Een eenvoudige, samengestelde e-mail met de populairste accounts om te benaderen.
  2. Ontvang meldingen van de belangrijkste bezoekers: Stel je verkoopteam in staat om te meten welke bedrijven de meeste interactie tonen op je website, zodat ze dienovereenkomstig kunnen reageren.

Opmerking: Overzichten van recente bezoeken zijn alleen beschikbaar voor klanten die een Breeze Intelligence add-on hebben gekocht. Overzichten van belangrijke bezoeken zijn beschikbaar voor alle klanten.

Hoe werkt het?

Stel e-mailoverzichten in op het configuratietabblad van de koper-intentie. Voor elk overzicht dat je instelt, kun je het volgende configureren:

  • Bron: Selecteer een opgeslagen weergave om je overzichten aan te koppelen
  • Modus: Selecteer het type overzicht (Recente bezoeken of Meeste bezoeken)
  • Frequentie: Selecteer dagelijks, wekelijks of maandelijks
  • Ontvanger: Selecteer wie het overzicht ontvangt

Wie krijgt het?

Alle hubs en niveaus, Breeze Intelligence Credits Small, Breeze Intelligence Credits Medium, Breeze Intelligence Credits Large.

Geautomatiseerde btw is ingeschakeld voor facturen met Commerce Hub

 

Wat is het?

Met geautomatiseerde btw kunnen klanten van Commerce Hub nauwkeurige, on-demand btw-berekeningen gebruiken bij het verkopen met facturen. De btw wordt automatisch berekend op basis van de locatie van de koper en vervolgens bij het afrekenen geïnd.

En nu is geautomatiseerde btw ook beschikbaar voor Commerce Hub-klanten die gebruikmaken van HubSpot-betalingen.

Waarom is dit belangrijk?

Het is ongelooflijk moeilijk om de steeds veranderende belastingregels en -tarieven te traceren. Met geautomatiseerde btw kun je de last van de belastingnaleving overdragen aan Commerce Hub, zodat je je kunt focussen op verkopen in plaats van op het berekenen van belasting.

Hoe werkt het?

Om te beginnen met verkopen met geautomatiseerde btw, moet je eerst de btw instellen en configureren binnen Belastingen en beleid in Instellingen voor betalingen:

  • Geef je fiscale vestigingsadres op
  • Voeg belastingregistraties toe voor de gebieden waar je belasting int
  • Set a tax category on your products & services
settings-tax-setup

Zodra de geautomatiseerde btw is ingeschakeld, maak je een factuur en:

  • Voer de adresgegevens van je koper in
  • Voeg producten en diensten toe met belastingcategorieën
  • Voltooi je factuur
invoice-with-tax

Wanneer de factuur wordt aangemaakt, wordt automatisch de btw berekend en toegevoegd op basis van de locatie van de koper. Het btw-bedrag is zichtbaar op zowel de factuur-PDF als bij het afrekenen.

invoice-pdf-with-tax

Opmerking: Geautomatiseerde btw wordt aangedreven door Stripe Tax. Commerce Hub-klanten die gebruik maken van Stripe-betalingsverwerking zijn onderhevig aan Stripe-belastingkosten.

 

Mocht je meer willen weten over deze bèta's of andere mogelijkheden willen ontdekken met HubSpot? Plan dan gratis een gesprek in met Carel of neem contact op met Sander.