AddMark Blog

De nieuwe Hubspot updates van oktober 2024

Geschreven door Carsten huiskamp | 04 oktober, 2024

Ontdek hoe het toevoegen van bèta functies aan je HubSpot account je bedrijf naar een hoger niveau kan tillen!

Nieuwe product updates van HubSpot

Nu de vakantie periode voor de meeste mensen echt afgelopen is, vonden wij het weer tijd om jullie up-to-date te brengen met wat toffe HubSpot product updates. Wil je meer weten over de mogelijkheden die deze updates bieden? Ik leg het je graag uit!

Updates in deze blog:


Verhoog de efficiëntie van het supportteam met antwoord aanbevelingen voor in de Helpdesk 

Wat is het?

Introductie van automatische antwoorden in Help Desk, een AI-gestuurde tool die is ontworpen om servicemedewerkers te helpen sneller te reageren op alle kanalen, behalve WhatsApp. Reply recommendations stelt automatisch antwoorden voor op basis van inhoud uit je kennisbank. Met citaten kunnen agents nu eenvoudig de in het antwoord gebruikte bronnen verifiëren en ook ernaar verwijzen.

Waarom is dit belangrijk?

Support teams zijn altijd bezig met meerdere taken en het opstellen van doordachte, persoonlijke antwoorden kan tijdrovend zijn. Antwoordaanbevelingen verminderen de inspanning van het opstellen van een antwoord voor herhaalde vragen door op maat gemaakte antwoorden voor te stellen op basis van de conversatie en de beschikbare inhoudsbron. Het geven van citaten helpt vertrouwen op te bouwen bij klanten door antwoorden te onderbouwen met geloofwaardige informatie. Dit betekent dat je minder tijd kwijt bent aan het opstellen van antwoorden en meer tijd hebt om je te richten op wat het belangrijkst is: klanttevredenheid.

Breeze intelligentie

Wat is het?

Breeze Intelligence is nu in publieke bèta, een nieuw HubSpot-product waarmee je bedrijfs- en contactrecords kunt verrijken, de intentie van kopers kunt begrijpen op basis van website bezoeken en formulieren kunt verkorten, allemaal binnen HubSpot.

Breeze Intelligence levert de actueelste context over je contacten en bedrijven direct aan. Verrijk je contact- en bedrijfsgegevens met nauwkeurige, gestandaardiseerde data die je team nodig heeft om succesvol de markt te betreden. Met meer dan 40 bedrijfs-, demografische en technologische kenmerken van contactpersonen en bedrijven die continu worden bijgewerkt, biedt Breeze Intelligence de breedte en diepte van gegevens die je nodig hebt om je CRM up-to-date te houden.

Waarom is dit belangrijk?

Je gebruikt waarschijnlijk al verschillende tools om bij te blijven met de veranderende gegevensbehoeften van vandaag. Het aanschaffen van een heleboel traditionele externe dataleveranciers kan echter resulteren in een rommelige verzameling databases die moeilijk te beheren zijn en nog moeilijker om te bepalen welke het meest up-to-date is. Hierdoor kan je CRM overspoeld raken, ontstaan er dubbele gegevens en wordt het lastiger om effectief te targeten en omzet te genereren.

Met Breeze Intelligence kun je erop vertrouwen dat je volledige klantenplatform draait op een van de meest uniforme en krachtige commerciële datasets die er zijn. Dit zorgt voor een effectievere en efficiëntere go-to-market strategie, waardoor je bedrijf blijft groeien.

Aanbevolen productupdates

Wat is het?

Gebruikers van HubSpot kunnen nu een lijst met productupdates bekijken die is samengesteld op basis van het gebruik van HubSpot door hun team.

Waarom is dit belangrijk?

Met meer dan 800 product updates die in het afgelopen jaar zijn gepubliceerd, stelt deze functionaliteit gebruikers in staat om relevante en de meest impactvolle updates voor hun werk te identificeren. Deze aanbevelingen helpen beheerders om updates te vinden die de grootste impact hebben op hun gebruikers en configuraties en om veranderingen binnen hun organisatie effectief te beheren.

Chat Widget Updates

Wat is het?

HubSpot heeft een aantal belangrijke verbeteringen aan de chat widget aangekondigd, waaronder een opfrissing van de UI, ingesloten kennisbank artikelen en een interactieve chat launcher.

Waarom is dit belangrijk?

Vernieuwde UI: De UI van de chat widget is vernieuwd om deze aan te passen aan de moderne, professionele uitstraling van de merken van HubSpot gebruikers, zodat de widget niet alleen krachtig presteert maar er ook goed uitziet.

Geïntegreerde kennisbank artikelen: Bezoekers kunnen nu direct in de widget kennisbank artikelen openen en lezen. In de komende maanden komen er nog diepere KB-integraties aan, waaronder een volledig geïntegreerde kennisbank bibliotheek en een intuïtievere zoekervaring.

Interactieve chat launcher: Bezoekers kunnen nu direct vanuit de chat launcher gesprekken starten zonder eerst de widget te openen. (Dit is momenteel nog maar voor een select aantal gebruikers beschikbaar).

AI gedreven Spam detectie in formulier inzendingen

Wat is het?

AI-gestuurde spamdetectie identificeert inkomende formulierinzendingen met spamgegevens in de eigenschappen: voornaam, achternaam en bericht van de contactpersoon. Deze lijst met eigenschappen zal HubSpot in de toekomst blijven uitbreiden.

Waarom is dit belangrijk?

Spam formulierinzendingen zijn nu eenmaal vervelend.
Een van de meest voorkomende vormen van spam zijn ongewenste gegevens die worden ingevoerd in formuliervelden die niets betekenen.
Deze ongewenste formulierinzendingen vervuilen niet alleen CRM-gegevens, maar zorgen ook voor veel overhead voor marketingteams die vaak al overbelast zijn.

Creëer 'Tijd sinds' en 'Tijd tot' eigenschappen

Wat is het?

  • Tijd sinds eigenschappen, die de verstreken tijd weergeeft.
  • Tijd tot eigenschappen, die de resterende tijd weergeeft.

Deze eigenschappen tonen de tijd sinds of de tijd tot vandaag, een andere datum of datetime eigenschap.


Waarom is dit belangrijk?

Met deze functionaliteit kunnen CRM-gebruikers filteren, rapporteren en sorteren op de tijd sinds of de tijd tot een gebeurtenis. Het resultaat is dat gebruikers betere inzichten uit hun CRM kunnen halen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld snel zoeken naar

  • Deals die langer dan drie dagen niet zijn geopend
  • Gemiddelde tijd tot mijn contracten verlopen
  • Contactpersonen die de afgelopen 30 dagen niet zijn aangesproken

Slimme inhoud voor CTA's

Wat is het?

Je kunt nu direct in de nieuwe CTA-editor Smart Content-variaties voor CTA's maken, waardoor je websitebezoekers een persoonlijkere ervaring krijgen.

Waarom is dit belangrijk?

Smart Content is altijd al een krachtig hulpmiddel geweest voor het aanpassen van gebruikerservaringen in HubSpot. Nu met de nieuwe CTA-editor, kun je Smart Content gebruiken om variaties te maken en te beheren van je embedded assets en pop-up CTA's. Stem de relevantie van je CTA's af door verschillende variaties te maken voor categorieën zoals Advertentiebron, Apparaattype, Taal en meer.

Bedrijf gezondheid Score

Wat is het?

Bedrijfsgezondheidsscore is een nieuwe tool die klanten de mogelijkheid biedt om eigenschappen en activiteiten van contactpersonen te wegen en deze op te tellen tot een score op het bedrijfsdossier. Deze score wordt vastgelegd in het bedrijfsdossier.

Waarom is dit belangrijk?

Succesvolle klantenteams willen trends, kansen en problemen binnen hun klantenbestand identificeren. Ze hebben veel informatie over hoe hun klanten omgaan met hun bedrijf, maar ze hebben niet het gevoel dat ze die effectief kunnen gebruiken. CS-teams hebben hulp nodig bij het op een geautomatiseerde manier verzamelen en evalueren van datapunten over individuele bedrijven, zodat ze kunnen identificeren wie veel waarde krijgt en wie een potentieel risico op churn vormt.

Mocht je meer willen weten over deze bèta's of andere mogelijkheden willen ontdekken met HubSpot? Plan dan een gesprek in met Carel, Yoni of neem contact op met Sander.