Groei nóg sneller met HubSpot (200+ product updates!)
-
Wat is INBOUND24?
-
INBOUND24 is het toonaangevende evenement van HubSpot waar professionals uit marketing, sales en HR samenkomen om de nieuwste trends en technologieën te ontdekken. Dit jaar staat in het teken van innovatie met een sterke focus op AI, automatisering en data gestuurde strategieën. Met inspirerende sprekers, interactieve workshops en talloze netwerkmogelijkheden biedt INBOUND24 deelnemers de kans om hun vaardigheden te verbeteren en nieuwe zakelijke kansen te verkennen. Of je nu fysiek aanwezig bent of virtueel deelneemt, INBOUND24 is dé plek om je voor te bereiden op de toekomst van marketing en sales.
-
Maak kennis met Breeze
Een AI dat het hele Customer Platform versterkt? Maak kennis met Breeze! Deze AI kent drie grote voordelen: -
1. Breeze copilot
Met Copilot tover je Breeze om in jouw persoonlijke, virtuele assistent die naadloos aansluit binnen het HubSpot platform. Breeze Copilot is ontworpen om je overal te ondersteunen, zodat jij je kunt richten op belangrijker en strategischer werk.
-
2. Breeze agents
Met de Breeze Agents (Social Media Agent; Content Agent; Prospecting Agent; en Customer Agent) krijg je toegang tot AI-gestuurde tools die in elke Hub en het CRM aanwezig zijn. Door gebruik te maken van deze Agents verbeter je de productiviteit door processen te stroomlijnen en repetitieve taken te automatiseren. -
3. Intelligence
Een AI verspreid over Hubs en je CRM die helpt jouw werk te verbeteren. Werk productiever en gestroomlijnder. Denk hierbij aan data verrijking, buyer intent en formulier verkorting om de conversie door de hele funnel te verhogen.
- Breeze integreert naadloos binnen je HubSpot portal en dat geeft je direct handvaten om je bedrijfsprocessen efficiënter te maken. De diepgaande inzichten in klantgedrag, verbeterde datakwaliteit en gerichte aanbevelingen om de klantervaring te optimaliseren, stelt teams in staat om sneller beslissingen te nemen, beter samen te werken en succesvoller te zijn in elke fase van de klantreis. Van eerste contact tot conversie en klantbehoud; met Breeze aan je zijde maximaliseer je de waarde van je HubSpot-platform!
-
Marketing Hub updates
- De Marketing Hub heeft weer tal van nieuwe functionaliteiten gekregen. Met deze nieuwe en verbeterde functies kun je jouw marketingprocessen verder optimaliseren. We zetten ze voor je op een rijtje:
-
1. YouTube video publishing
Een mooie nieuwe toevoeging in de Social Media hoek; publiceer direct vanuit HubSpot video’s op YouTube. Zo heb je nog meer grip om je contentstrategie te beheren. Creëer, plan én publiceer je video’s rechtstreeks binnen je HubSpot-platform. -
2. Marketing home
Met de nieuwe Marketing Home krijg je een volledig overzicht van al je marketingactiviteiten op één centrale plek. Je hebt vanuit je Home toegang tot je campagnes en resultaten om vervolgens eenvoudig prioriteiten te stellen. Het beheer van je marketinginspanningen wordt hierdoor overzichtelijker dan ooit.
-
3. Analytics suite
Met de volledig nieuwe Analytics Suite duik je nog dieper in de cijfers om inzichten te verkrijgen in je marketing-, sales- en serviceprestaties. Visualiseer met gemak jouw data om vervolgens goed gefundeerde beslissingen te kunnen nemen.
-
4. Messaging insights
De Messaging Insights geven je gedetailleerde informatie over de prestaties van je berichten. Denk hierbij aan live chat, e-mails of andere vormen van communicatie, waar je met Messaging Insights direct inzicht verkrijgt hoe klanten reageren, wat de conversieratio’s zijn en waar je vervolgens kunt optimaliseren. -
5. Lead scoring
Met de toffe verbeteringen in Lead Scoring kun je nog nauwkeuriger bepalen welke leads het meest waardevol zijn voor je bedrijf. Door meer aanpasbare criteria toe te voegen in je scoring, kun je leads beter prioriteren voor jouw sales team om zodoende de inspanningen te richten op de meest waardevolle prospects. - 6. Dynamic forms
De verbeterde Dynamic Forms maken het gemakkelijker om leads te converteren door aangepaste vragen te tonen op basis van het gedrag van bezoekers. Dit zorgt voor een soepelere en meer gepersonaliseerde ervaring, wat de kans op conversie vergroot. -
7. Google enhanced conversion
De verbeteringen in Google Enhanced Conversion maken het eenvoudiger om de prestaties van je campagnes te meten. Door nauwkeurigere tracking van conversies kun je je Google Ads optimaliseren en je ROI verbeteren. -
8. Personalized subscription
Met de verbeterde gepersonaliseerde abonnementen kun je klanten nu beter de controle geven over welke e-mails ze willen ontvangen. Dit verhoogt niet alleen de klanttevredenheid, maar helpt ook om je e-maillijsten schoner en meer betrokken te houden.
-
Content Hub updates
-
1. Content remix verbeteringen
Met de Content Remix kan je door middel van AI gemakkelijk content ‘hergebruiken’. Je geeft een zogenaamd bronbestand aan in de vorm van een websitepagina bijvoorbeeld. Vervolgens geef je aan welke uitingen je wilt creëren. Je kan daarbij kiezen uit landingspagina’s, ads, social posts, audio en afbeeldingen. Daar staan video's en podcasts ook bij, maar daar zijn optimalisaties in doorgevoerd en is het nu ook mogelijk om case studies te maken!-
2. Brand voice verbeteringen
Het is een uitdaging voor veel marketeers om een consistente merkidentiteit in tekst te hanteren over verschillende uitingen. Met Brand Voice wordt AI gebruikt om door middel van diverse instellingen een eenheid te creëren. Een aantal mooie verbeteringen zijn hier doorgevoerd, waaronder de mogelijkheid tot meerdere merkidentiteiten, het instellen van bepaalde regels over grammatica, het gebruik maken van andere talen buitenom Engels en is er een betere integratie met andere middelen binnen HubSpot.
-
-
3. Memberships verbeteringen
Maak je gebruik of heb je behoefte aan het beheren van memberships binnen je website? Dan zijn er ook weer optimalisaties doorgevoerd in de vorm van member management, de mogelijkheid om private blogs te laten crawlen en de gehele end-to-end branding te beheren. Kleine verbeteringen, maar een grote impact.-
4. Content embed verbeteringen
Je kunt nu gemakkelijk content blokken binnen HubSpot maken die je vervolgens direct in bijvoorbeeld Wordpress kan embedden, maar ook in elk ander CMS. Zo kan je straks het gemak van HubSpot ervaren binnen je website (als je deze niet al op HubSpot CMS hebt draaien natuurlijk). -
-
-
Sales Hub updates
-
1. Sales workspace
Een update die al langer in beta is, is de Sales workspace. Deze verbeterde omgeving verhoogt de efficiëntie door verkopers één compleet overzicht te geven van hun werk. Je hebt binnen dit overzicht direct alle middelen voorhanden en je hoeft dus niet meer tussen apps te switchen binnen je portal.-
-
-
-
2. Guided actions
Met behulp van AI worden to-dos met hoge impact automatisch samengesteld door inzichten in lead- en dealgegevens. Hierdoor kan je jouw outreach naar nieuwe leads beter stroomlijnen, prioriteren en beter voorbereid voor de dag komen bij je prospects.-
3. Predictive deal scores
Beoordeel eenvoudig je pipeline met voorspellende dealscores. Ook hier komt AI van te pas, die gebaseerd is op verschillende factoren. Denk hierbij aan recente activiteiten, de waarde van de deal en vele andere factoren.
-
4. AI meeting assistant
Nog meer AI! Met deze meeting assistant worden gegevens uit jouw portal ingezet om verkopers te helpen om meetings voor te bereiden evenals goed op te volgen.-
5. Selling queues
Verkoopwachtrijen geven verkopers een verbeterde ervaring met het uitvoeren van diverse acties. Hierdoor krijgen ze eenvoudig en snel context bij de leads en deals. Zo kan je gemakkelijk taken afvinken, zonder van pagina naar pagina te gaan.
6. Deal samenvattingen
Veel verkopers werken aan verschillende deals tegelijkertijd met uiteenlopende zaken. Met de Deal Summaries krijg je toegang tot de samenvatting van de belangrijkste informatie voor deals in je pijplijn, zodat je prioriteit kan geven aan de meest impactvolle acties om meer omzet te genereren.-
Smart CRM updates
-
1. Sla high-sensitive data op
Als Enterprise klant kan je nu gevoelige gegevens opslaan, waaronder persoonlijke gezondheidsinformatie en gevoelige gegevens zoals sofinummers. Een mooie stap voorwaarts om vertrouwelijk met data om te gaan.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2. Snel records aanmaken
Maak moeiteloos nieuwe contacten, bedrijven, deals, tickets en taken aan binnen HubSpot. Het zorgt ervoor dat het nog gemakkelijker wordt en je sneller met je tijd om kan gaan, zodat je je kan focussen op primaire taken.-
3. Permissie wijzigingen
Nieuwe machtigingen voor CRM-activiteiten die voortbouwen op de bestaande machtigingen die je een gebruiker kunt geven. In dit geval gaat het om vergaderingen, calls, notities en e-mails waar je machtigingen voor kunt inrichten in de vorm van: alles, teameigenaar, zaken waar ze zelf eigenaar van zijn of niet-toegewezen.
-
4. Unified record page editor
Je kunt nu de gehele recordpagina aanpassen als het gaat om contacten, companies, tickets en deals. Zo kan je overzicht krijgen van wat je teams te zien krijgen. Daardoor kun je efficiënter en effectiever te werk gaan.
-
-
-
-
5. Data setup checklist
Het kan overweldigend zijn om te starten met HubSpot en daarom zijn er handige checklists om de standaardzaken door te lopen. Er is nu ook een data setup checklist om je datamodel op te zetten, gekoppeld aan links naar de relevante plekken en richtlijnen. Gepaard met een aantal nieuwe branche templates kun je gemakkelijker je data onder controle krijgen.
6. AI-assisted insights voor reports
Met de AI ondersteuning binnen rapporten krijg je snelle aanknopingspunten, zodat je minder tijd kwijt bent aan het interpreteren van de data en je meer kan focussen om de juiste beslissingen te nemen. Met een simpele klik meteen beknopte samenvattingen en conclusies!-
-
7. Gepersonaliseerde zoekresultaten
Wanneer je binnen HubSpot gaat zoeken naar bedrijven, dan zal het bedrijf waar je meest recent op geklikt hebt bovenaan staan. In het voorbeeld wordt het bedrijf waarop is gezocht op bedrijfsnaam alsmede het bedrijf waar de gebruiker voor het laatst op geklikt heeft als eerste getoond; een klein detail dat voor meer gemak kan zorgen.
8. Handmatige CRM backup
Het is mogelijk om nu een handmatige backup van je CRM te maken en te downloaden! Een mooie stap om meer in controle te zijn van je data, omdat daarmee een extra veiligheid is ingebouwd.-
9. Export approvals
Je kunt nu machtigingen instellen waarbij gebruikers geen exports kunnen maken zonder goedkeuring. Hier is dus altijd een persoon nodig die de juiste permissies heeft om de export te accorderen.
10. AI assistant in lijsten
Beschrijf middels AI de lijst die je wilt maken en hij wordt met de juiste filters zo voor je klaargezet. Zo hoef je niet eindeloos meer te scrollen tussen properties, maar wordt het maken van lijsten enorm vergemakkelijkt.-
-
-
-
Operations Hub updates
-
1. Advanced workflow use cases
Er zijn nieuwe workflow functionaliteiten toegevoegd voor nóg meer flexibiliteit in je workflows. De webhook triggers binnen de workflows kennen we al, maar daar heb je nu de mogelijkheid met geavanceerde gegevensoverdracht om waarden te delen in de vorm van tokens binnen custom code acties, webhooks en custom workflow acties.-
2. Data sync updates
Updates binnen de data sync maken het nog makkelijker om apps te verbinden met HubSpot. Verbeteringen aan de custom object sync maken het mogelijk om third party custom object data direct te syncen met HubSpot standard objects. Je kunt deze koppeling ook direct testen met je data, voordat je het live zet.-
3. Data kwaliteit verbeteringen
Met de Operations Hub kun je gemakkelijk je data schoon houden, zodat je data ook kwalitatief blijft. Doordat Breeze nu real-time deduplicatie kan toepassen, maakt dit het opschonen van je portal nog eenvoudiger! Je krijgt wekelijks een overzicht van je datakwaliteit, zodat je kort op de bal kan blijven acteren.
-
4. Datasets verbeteringen
Datasets worden gebruikt voor het samenstellen en transformeren van je CRM gegevens. Naast de bestaande formules en functies, bieden datasets nu de mogelijkheid om CSV gegevens direct te koppelen met HubSpot gegevens. Het is daarnaast mogelijk om alle objecten van datasets direct in een workflow op te nemen, waardoor je nog meer geavanceerde automatiseringen kan toepassen.-
5. Datasets repackaging
Je kan nu tot vijf volledig aanpasbare datasets maken met de Operations Hub Professional. Voeg gemakkelijk zaken samen, maak formules en transformeer en beheer data. Kant-en-klare datasets zijn nu ook beschikbaar om nog gemakkelijker aan de slag te gaan met datasets.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mocht je meer willen weten over de vele mogelijkheden van HubSpot? Plan dan gratis een gesprek in met Carel of neem contact op met Sander!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-