HubSpot CMS: Waarom zou je er voor kiezen?
- Home
- AddMark Blog
- HubSpot CMS: Waarom zou je er voor kiezen?
Er zijn vandaag de dag veel mogelijkheden waarin je een website kunt bouwen. Denk een CMS zoals Wordpress, Wixx, Drupal en noem ze maar op. Veel van deze CMS systemen hebben zo hun eigen voor- en nadelen. Wordpress is een gratis open source CMS systeem waar veel bedrijven gebruik van maken. Dit CMS systeem zetten wij ook vaak in voor onze klanten. Echter, is er recent een nieuwe speler op de markt bijgekomen; HubSpot CMS. Hierin heb je de keuze voor CMS Hub Professional en CMS Hub Enterprise. Dit Mid-Market CMS systeem biedt je enorm veel mogelijkheden en wanneer je dit combineert met CRM data, Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub ontketen je een legio aan fantastische mogelijkheden. We leggen je graag meer uit over dit CMS systeem.
Toekomstgericht
Één van de redenen waarom wij hier heel blij van worden is vanwege de schaalbaarheid. Je kan namelijk gebruik maken van een thema. Overigens niet te verwarren met hoe thema’s werken binnen Wordpress, daar komen we straks nog even op terug. Een thema binnen HubSpot is eigenlijk de buitenste schil van je website. Je past hierin de kleuren aan en kan wat andere globale zaken in tweaken waaronder fonts en achtergronden. Je kunt een thema simpelweg gratis aanschaffen binnen HubSpot Marketplace of je kunt er eentje laten ontwerpen.
Binnen het thema zitten een aantal ‘basis’ pagina’s die je naar eigen wens kunt customizen. Dat werkt middels een enorm simpele drag and drop builder. Je kunt zogenaamde modules simpel op een pagina slepen of verwijderen en zodoende heb je in een handomdraai een nieuwe pagina gemaakt. Geen code vereist, geen developer vereist en geen gedoe.
De grote kracht binnen alle Hubs die HubSpot aanbiedt ligt met name op het personaliseren. Binnen je gehele website kun je dit met het CMS toepassen. Wanneer je bezoeker voldoet aan een voorwaarde die jij instelt, zal hij of zij andere content te zien krijgen. Zodoende speel je in op de Customer Journey van je bezoekers en creëer je een unieke ervaring.
Growth Driven Design
Zoals gezegd worden er nog genoeg websites gebouwd in Wordpress, Wixx of andere CMS systemen. Vaak zijn dit websites die volledig worden opgebouwd naar wens en na een jaar of 2 moet je weer een complete redesign doorvoeren. Daarnaast ben je continu geld aan het uitgeven of veel werk aan het steken in het optimaliseren van je website om vervolgens je portomonnee te trekken voor een redesign en wéér opnieuw te beginnen met verbeteren.
Dat kan natuurlijk anders! En daar komt het Growth Driven Design om de hoek kijken. Hierbij kan een website sneller worden gelanceerd en kun je al lerende je website optimaliseren. Zodoende kan je je investering meer spreiden over een langere periode met betere resultaten. Je gaat dan uit van zogenaamde data-driven keuzes en heb je feilloos inzichtelijk waar er verbeteringen zijn. Het is geen website die alleen wordt gebouwd vanwege dat deze ‘mooi’ is, maar waar je klanten een betere ervaring mee hebben en uiteindelijk leidt tot betere resultaten.
Safety first!
Veiligheid van je website is belangrijk en ook Google en andere zoekmachines zijn daar een groot voorstander van. Een SSL ofwel Secure Socket Layer is een basisbehoefte als we het hebben over websites. Het grote voordeel van HubSpot CMS is dat een SSL certificaat automatisch inbegrepen is. Je hoeft je dus niet druk te maken om de veiligheid van je website of het aankopen van een SSL certificaat bovenop je hosting.
SEO
Google blijft haar algoritme continu verbeteren omtrent vindbaarheid ofwel SEO. Om precies te weten welke optimalisaties je moet doorvoeren op je pagina’s zal HubSpot je aanbevelingen geven. Het CMS integreert namelijk met Google Search Console. Zodoende wordt er continu doorgemeten welke zoekwoorden op welke positie staan en worden kansen geïdentificeerd.
A/B testen
Er zijn genoeg tools om A/B testen mee op te zetten om ervoor te zorgen dat je betere resultaten uit je website kan halen. Dat zit binnen HubSpot CMS direct ingebouwd. Zo kun je binnen elke pagina een A/B test opzetten met maximaal 5 variaties. HubSpot zal na een periode automatisch de best presterende variant doorvoeren.
Migreren van een ander CMS? Geen probleem!
Heb je momenteel een website in Wordpress of een ander CMS en wil je overstappen naar HubSpot CMS? Geen probleem! Daarvoor kan je gebruik maken van de website migratie die HubSpot voor je regelt. Dat is tot een bepaalde hoogte gratis afhankelijk van de grootte van je website. Een website migratie specialist zal je gedurende het gehele proces ondersteunen. De migratie specialisten zullen een thema en een aantal template sets ontwikkelen die zo goed als hetzelfde zijn als je huidige website. Verder worden je (eventuele) huidige blogs overgezet en alles zal bijna net zo werken als voorheen. Met de nadruk op bijna, aangezien sommige elementen niet helemaal 1 op 1 te kopiëren zijn. Natuurlijk kunnen wij je in de migratie van je website ook helpen en ondersteunen.
Update meerdere pagina’s tegelijk met HubDB
Je kan natuurlijk je content op verschillende locaties updaten, maar HubDB kan dynamische pagina’s maken en zodoende auto-updates door laten voeren op meerdere pagina’s. Dit is ideaal voor websites die webpagina’s hebben die eenzelfde indeling hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan productlijsten of vacatures. Je hoeft dus op deze manier niet elke keer een nieuwe pagina aan te maken.
Professional vs. Enterprise
Er zijn een aantal extra opties wanneer je kiest voor Enterprise CMS. Denk hierbij aan zogenaamde ‘memberships’, custom CDN configuratie en meer. Voor een volledige vergelijking kun je hier zien.
HubSpot CMS
Kortom, er zijn genoeg voordelen om met het simpele drag and drop HubSpot CMS klaar te zijn voor de toekomst. Het optimaal sturen op de Customer Journey is iets wat ervoor zorgt dat je meer en meer persoonlijk kan worden naar je (potentiële) doelgroep.
Wil je meer weten over het CMS? Boek dan gerust een afspraak in mijn agenda!