abo-milieuconsult-logo-wit-case

ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de zoekmachines

ABO Milieuconsult is een dochteronderneming van het Belgische ABO-Group en biedt diverse consultancy-diensten aan op het gebied van bodem, milieu en asbest. Het bedrijf werkt voor zowel de overheid, multinationals en grote bedrijven als voor kleinere ondernemingen en particulieren. De veldwerkzaamheden worden landelijk uitgevoerd vanuit de locaties in Kapelle, Houten, Assen en Sittard.

  • Home
  • Cases
  • ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de zoekmachines
Bodemonderzoek
Asbestadvies
Millieu advies
Over Abo-milieuconsult

Scoren boven de concurrent in Google

Omdat ABO Milieuconsult een specialisatie in een nichemarkt heeft is het voor hen erg belangrijk dat zij goed gevonden worden binnen Google d.m.v. relevante zoekwoorden. Aan de hand van deze relevante zoekwoorden komen zij bij een zoekopdracht binnen Google sneller naar voren waar bestaande en potentiële klanten hen makkelijk kunnen vinden. Het streven van ABO Milieuconsult was dan ook om met relevante zoekwoorden rondom bodemonderzoek boven de concurrent uit te komen en dus bovenaan in Google te staan.

Het streven van ABO Milieuconsult was dan ook om met relevante zoekwoorden rondom bodemonderzoek boven de concurrent uit te komen en dus bovenaan in Google te staan.

Werkzaamheden

Before & After: wat hebben we gedaan voor ABO Milieuconsult?

Voor en Na het SEO-traject voor ABO Milieuconsult

Voor het SEO-traject:
We begonnen met een 0-meting van de SEO-status om inzicht te krijgen in de huidige prestaties van de website van ABO Milieuconsult. Dit hielp ons bij het formuleren van een SEO-strategie gericht op relevante zoekwoorden en het verbeteren van de vindbaarheid. We voerden een zoekwoordenonderzoek uit, categoriseerden deze in 'pillar pages' en clusters, en optimaliseerden de bestaande dienstenpagina's met de juiste zoekwoorden. Ook bekeken we het technische aspect van de website, zoals het oplossen van 404-fouten, het elimineren van dubbele content, en het optimaliseren van titel tags, meta-beschrijvingen en URLs. Daarnaast werd elke maand één à twee SEO-teksten geschreven.

Na het SEO-traject:
Na enkele maanden SEO-optimalisatie heeft ABO Milieuconsult nu 13 zoekwoorden in de top 3 van Google staan! De technische verbeteringen leidden tot een daling van 65,2% in websitefouten, wat de gebruiksvriendelijkheid en de Google-ranking heeft verbeterd. We blijven elke maand nieuwe content publiceren volgens een opgestelde contentplanning, met één à twee SEO-teksten per maand, zodat de SEO-prestaties op de lange termijn blijven groeien.

Werkwijze

Strakke planning & maximaal resultaat

Door een strategische aanpak en duidelijk stappenplan leveren we onze websites altijd op met een duidelijk doel voor ogen. Hierdoor wordt de synergie tussen design, development en marketing versterkt om maximaal resultaat te behalen. Hoe we dat doen? Dat kunnen we in 5 stappen vertellen.

Een websiteproject begint met het opstellen van wireframes. In deze cruciale stap is het belangrijk om input te hebben in de vorm van user stories en het doel van de website duidelijk voor ogen te houden. Wireframing houdt in feite in dat er een schets van de website wordt gemaakt die de basisstructuur van de pagina’s toont. In deze fase laten we alle designelementen zoals kleuren of afbeeldingen nog buiten beschouwing; het draait hier puur om het doel van de pagina’s. De uiteindelijke wireframes helpen onze ontwerpers zich te concentreren op de gebruikerservaring (UX) door de navigatie en interactie op de website begrijpelijk te maken. In deze fase van de website wordt voortdurend gecontroleerd of de uitwerking van de pagina functioneel is voor de bezoeker. Uiteindelijk draagt deze fase ook bij aan de efficiëntie in het verdere verloop van het project. Hoe duidelijker we de wireframes kunnen opstellen, hoe soepeler het proces verder verloopt.

Na de wireframing-fase hebben we een functionele blauwdruk waarmee onze ontwerpers aan de slag kunnen. Dit is het moment waarop de visuele elementen en esthetiek van de website tot leven komen. We beginnen met het toevoegen van kleuren, typografie en andere elementen om de pagina’s vorm te geven. Er wordt rekening gehouden met ruimtes, lijnhoogtes, contrast en vele andere elementen die invloed hebben op de werking van de website. Daarnaast moeten we tegenwoordig rekening houden met verschillende apparaten. De website moet op elk schermformaat gemakkelijk te gebruiken zijn, en soms zijn er kleine aanpassingen in het ontwerp nodig om tot een goed resultaat te komen. Uiteindelijk maken we een werkend ontwerp, zodat we een klikbaar ‘prototype’ van de website hebben. Hierdoor kun je samen goed afstemmen of alles naar wens is.

Tijdens de ontwikkelingsfase wordt het nog spannender. Het visuele en interactieve ontwerp wordt namelijk omgezet in een functionerende website. Naast dat het tastbaar wordt, is deze fase ook van groot belang. We starten met het coderen van de website in een testomgeving, zodat deze nog niet zichtbaar is voor zoekmachines of andere externe partijen. Front-end en back-end ontwikkeling werken samen om de ontwerpen om te zetten in HTML, CSS en/of JavaScript, en om de serverkant goed in te richten. In deze fase wordt ook grondig getest of het ontwerp op alle apparaten goed functioneert. Daarnaast worden er tests uitgevoerd om de prestaties van de website te beoordelen, zoals pagespeed en eventuele health score tests. Het is uiteraard essentieel dat jouw website op een veilige manier wordt opgeleverd, dus besteden we aandacht aan SSL, veiligheidsprotocollen en eventuele noodzakelijke software-updates.

Na de afronding van de ontwikkelingsfase is het essentieel dat de juiste content op de pagina's wordt weergegeven. Deze fase kan volledig door de klant worden beheerd, maar kan ook gedeeltelijk of volledig door Addmark worden verzorgd. Het is in ieder geval van groot belang om vooraf goed na te denken over mogelijke redirects. Tijdens een migratie wil je namelijk geen waardevolle posities in de zoekmachines verliezen door ontbrekende redirects. Door een grondige scan van de huidige website uit te voeren, brengen we de bestaande redirects in kaart en combineren we deze met de eventueel benodigde nieuwe redirects. Daarnaast wordt er rekening gehouden met meta-titels en teksten, interne links, URL-structuur, breadcrumbs, gecomprimeerde afbeeldingen, ALT-teksten en andere contentgerelateerde zaken. Hierdoor is je website direct SEO-proof en klaar om goed geïndexeerd te worden door Google, Bing of andere zoekmachines.

De laatste fase is aangebroken: de lancering! De content is gereed, het migratieplan is volledig uitgedacht en kan worden uitgevoerd. We kiezen een moment in de week waarop het aantal bezoekers het laagst is. Op deze manier is de impact voor de bezoekers minimaal en kan er nauwkeurig aan de migratie worden gewerkt. Het is ook belangrijk dat alle betrokkenen klaarstaan voor eventuele problemen, zodat er snel kan worden gereageerd. Zodra de redirects zijn ingesteld, kan de overdracht naar het hoofddomein beginnen. Na de voltooiing van de migratie testen we de hele website opnieuw. We zorgen ervoor dat alle knoppen correct functioneren, alle links naar het juiste domein verwijzen en dat er geen ongewenste 404-fouten of redirect loops zijn ontstaan. Tot slot testen we nogmaals de laadsnelheid en de algemene gezondheidsscore van de website, zodat alles perfect werkt en de website definitief deel uitmaakt van het wereldwijde web.

1. Wireframing

Een websiteproject begint met het opstellen van wireframes. In deze cruciale stap is het belangrijk om input te hebben in de vorm van user stories en het doel van de website duidelijk voor ogen te houden. Wireframing houdt in feite in dat er een schets van de website wordt gemaakt die de basisstructuur van de pagina’s toont. In deze fase laten we alle designelementen zoals kleuren of afbeeldingen nog buiten beschouwing; het draait hier puur om het doel van de pagina’s. De uiteindelijke wireframes helpen onze ontwerpers zich te concentreren op de gebruikerservaring (UX) door de navigatie en interactie op de website begrijpelijk te maken. In deze fase van de website wordt voortdurend gecontroleerd of de uitwerking van de pagina functioneel is voor de bezoeker. Uiteindelijk draagt deze fase ook bij aan de efficiëntie in het verdere verloop van het project. Hoe duidelijker we de wireframes kunnen opstellen, hoe soepeler het proces verder verloopt.

2. Design

Na de wireframing-fase hebben we een functionele blauwdruk waarmee onze ontwerpers aan de slag kunnen. Dit is het moment waarop de visuele elementen en esthetiek van de website tot leven komen. We beginnen met het toevoegen van kleuren, typografie en andere elementen om de pagina’s vorm te geven. Er wordt rekening gehouden met ruimtes, lijnhoogtes, contrast en vele andere elementen die invloed hebben op de werking van de website. Daarnaast moeten we tegenwoordig rekening houden met verschillende apparaten. De website moet op elk schermformaat gemakkelijk te gebruiken zijn, en soms zijn er kleine aanpassingen in het ontwerp nodig om tot een goed resultaat te komen. Uiteindelijk maken we een werkend ontwerp, zodat we een klikbaar ‘prototype’ van de website hebben. Hierdoor kun je samen goed afstemmen of alles naar wens is.

3. Development

Tijdens de ontwikkelingsfase wordt het nog spannender. Het visuele en interactieve ontwerp wordt namelijk omgezet in een functionerende website. Naast dat het tastbaar wordt, is deze fase ook van groot belang. We starten met het coderen van de website in een testomgeving, zodat deze nog niet zichtbaar is voor zoekmachines of andere externe partijen. Front-end en back-end ontwikkeling werken samen om de ontwerpen om te zetten in HTML, CSS en/of JavaScript, en om de serverkant goed in te richten. In deze fase wordt ook grondig getest of het ontwerp op alle apparaten goed functioneert. Daarnaast worden er tests uitgevoerd om de prestaties van de website te beoordelen, zoals pagespeed en eventuele health score tests. Het is uiteraard essentieel dat jouw website op een veilige manier wordt opgeleverd, dus besteden we aandacht aan SSL, veiligheidsprotocollen en eventuele noodzakelijke software-updates.

4. Content

Na de afronding van de ontwikkelingsfase is het essentieel dat de juiste content op de pagina's wordt weergegeven. Deze fase kan volledig door de klant worden beheerd, maar kan ook gedeeltelijk of volledig door Addmark worden verzorgd. Het is in ieder geval van groot belang om vooraf goed na te denken over mogelijke redirects. Tijdens een migratie wil je namelijk geen waardevolle posities in de zoekmachines verliezen door ontbrekende redirects. Door een grondige scan van de huidige website uit te voeren, brengen we de bestaande redirects in kaart en combineren we deze met de eventueel benodigde nieuwe redirects. Daarnaast wordt er rekening gehouden met meta-titels en teksten, interne links, URL-structuur, breadcrumbs, gecomprimeerde afbeeldingen, ALT-teksten en andere contentgerelateerde zaken. Hierdoor is je website direct SEO-proof en klaar om goed geïndexeerd te worden door Google, Bing of andere zoekmachines.

5. Livegang

De laatste fase is aangebroken: de lancering! De content is gereed, het migratieplan is volledig uitgedacht en kan worden uitgevoerd. We kiezen een moment in de week waarop het aantal bezoekers het laagst is. Op deze manier is de impact voor de bezoekers minimaal en kan er nauwkeurig aan de migratie worden gewerkt. Het is ook belangrijk dat alle betrokkenen klaarstaan voor eventuele problemen, zodat er snel kan worden gereageerd. Zodra de redirects zijn ingesteld, kan de overdracht naar het hoofddomein beginnen. Na de voltooiing van de migratie testen we de hele website opnieuw. We zorgen ervoor dat alle knoppen correct functioneren, alle links naar het juiste domein verwijzen en dat er geen ongewenste 404-fouten of redirect loops zijn ontstaan. Tot slot testen we nogmaals de laadsnelheid en de algemene gezondheidsscore van de website, zodat alles perfect werkt en de website definitief deel uitmaakt van het wereldwijde web.

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

HubSpot Marketing

Insocial & HubSpot: Kosten per lead 50% lager ...

Website Marketing

ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de ...

HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Formulier inzendingen ...

Website Marketing

Fruitlife: Website zichtbaarheid toegenomen met ...

HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website ...

HubSpot Marketing

Insocial & HubSpot: Kosten per lead 50% lager ...

Website Marketing

ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de ...

HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Formulier inzendingen ...

Website Marketing

Fruitlife: Website zichtbaarheid toegenomen met ...

HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website ...