Laag_1 (2)

Een forse stijging inaanvragen voor Fruitlife

Fruitlife is een hoogwaardige aanbieder van kwalitatief diepvriesfruit- en puree. In totaal hebben zij wel 36 soorten fruit en 65 varianten fruitpuree op voorraad in hun eigen vrieshuis in het Gelderse Babberich!

  • Home
  • Cases
  • Een forse stijging inaanvragen voor Fruitlife
image 4 (1)
700% Stijging in
aanvragen
20,8% Visibiliteit
65,1 Stijging
binnen Google
Achtergrond

Fruitlife - van Es B.V.

Fruitlife is een hoogwaardige aanbieder van kwalitatief diepvriesfruit- en puree. In totaal hebben zij wel 36 soorten fruit en 65 varianten fruitpuree op voorraad in hun eigen vrieshuis in het Gelderse Babberich! Zij bieden diepvriesfruit aan o.a. patissiers, (banket)bakkers, restaurants, ijssalons, cateraars, bierbrouwers en industriële gebruikers. Zij verkopen dit zowel online als offline via bakkerijgrondstofleveranciers en uw horecagroothandelaren. 

Voor Fruitlife hebben we dan ook een SEO-traject uitgevoerd, waarbij zij een stijging in aanvragen van 700% hebben ondervonden. Benieuwd hoe we dat hebben gedaan? Lees dan snel verder!

image 3 (7)
SEO optimalisatie

Wat voor werkzaam-heden
komen er kijken bij SEO-optimalisatie?

SEO-optimalisatie, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is het proces van het optimaliseren van je website om de zichtbaarheid
en de positie in zoekmachines zoals Google te verbeteren. SEO is een complex en langdurig proces, die onderverdeeld kan worden in 3
verschillende categorieën.

1

Technische SEO

Technische SEO verwijst naar de onderliggende technische aspecten van een website die de zichtbaarheid en de posities van je websitepagina’s kan beïnvloeden. Deze vorm van SEO is belangrijk omdat het zorgt voor een goede gebruiksvriendelijkheid van je website en het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat Google je website goed kan crawlen en indexeren. Deze acties hebben invloed op de positie en zichtbaarheid van je website.

2

On page SEO

On page SEO verwijst naar alle elementen op je website die verbeterd kunnen worden en direct zichtbaar zijn op je website. Hierbij kun je denken aan titels, metabeschrijvingen, koppen en de inhoud van je websitepagina’s. Door dit te blijven optimaliseren kan Google de context en relevantie van je website beter begrijpen. Zo scoort je website beter bij relevante zoekwoorden en komt deze dus ook hoger in de zoekresultaten te staan. 

3

Off page SEO

Off page SEO zijn alle elementen buiten je website, die niet direct zichtbaar zijn op je website. Hierbij kan je denken aan backlinks, signalen van Social Media of reviews. Deze vorm van SEO is belangrijk om autoriteit uit te stralen naar Google. Dit wil zeggen dat je kan laten zien dat je expert bent in jouw niche en dit wekt vertrouwen op bij de klant. 

1

Technische SEO

Technische SEO verwijst naar de onderliggende technische aspecten van een website die de zichtbaarheid en de posities van je websitepagina’s kan beïnvloeden. Deze vorm van SEO is belangrijk omdat het zorgt voor een goede gebruiksvriendelijkheid van je website en het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat Google je website goed kan crawlen en indexeren. Deze acties hebben invloed op de positie en zichtbaarheid van je website.

2

On page SEO

On page SEO verwijst naar alle elementen op je website die verbeterd kunnen worden en direct zichtbaar zijn op je website. Hierbij kun je denken aan titels, metabeschrijvingen, koppen en de inhoud van je websitepagina’s. Door dit te blijven optimaliseren kan Google de context en relevantie van je website beter begrijpen. Zo scoort je website beter bij relevante zoekwoorden en komt deze dus ook hoger in de zoekresultaten te staan. 

3

Off page SEO

Off page SEO zijn alle elementen buiten je website, die niet direct zichtbaar zijn op je website. Hierbij kan je denken aan backlinks, signalen van Social Media of reviews. Deze vorm van SEO is belangrijk om autoriteit uit te stralen naar Google. Dit wil zeggen dat je kan laten zien dat je expert bent in jouw niche en dit wekt vertrouwen op bij de klant. 

Download hier jouw SEO migratie template!

Download
addmark-seo-migratie-template-mockup 1-1

Praat met je leads

Je wil leads goed kunnen bereiken als ze bij de sales afdeling terecht komen. Vaak worden dezelfde e-mails tientallen keren per dag verstuurd, naar wat als je dit automatiseert? Dan hou je meer tijd over voor het bijhouden van je contacten in het CRM!

2
3
4
Werkwijze

Strakke planning & maximaal resultaat

Door een heldere planning en duidelijk stappenplan leveren we onze websites altijd netjes op. door deze planning wordt er goed tijd en energie gestoken in de te nemen stappen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.

Aan het begin van dit SEO-traject had Fruitlife nog geen duidelijke visie waar zij graag naar toe zouden willen werken. Zij hadden wel het doel om beter vindbaar te zijn met de website, maar hoe ze dat wilden bereiken was nog niet helemaal duidelijk. Daarom doen wij voor elke klant een 0-meting en brengen wij in kaart wat de huidige SEO-status is op dat moment. Vanuit dit punt maken we een SEO-strategie waarbij dit project bestaat uit verschillende onderdelen en optimalisaties. Zo kunnen we goed van start!

2
4
1. Start van het SEO traject

Aan het begin van dit SEO-traject had Fruitlife nog geen duidelijke visie waar zij graag naar toe zouden willen werken. Zij hadden wel het doel om beter vindbaar te zijn met de website, maar hoe ze dat wilden bereiken was nog niet helemaal duidelijk. Daarom doen wij voor elke klant een 0-meting en brengen wij in kaart wat de huidige SEO-status is op dat moment. Vanuit dit punt maken we een SEO-strategie waarbij dit project bestaat uit verschillende onderdelen en optimalisaties. Zo kunnen we goed van start!

2. Relevante zoekwoorden
2
3. Technische aspecten website
4. Website content toevoegen
4
After

Het resultaat

Omdat SEO een doorlopend proces is waarbij je blijft optimaliseren is er bij dit traject dus nooit echt een ‘after’. Dit is dus een proces dat blijft lopen voor Fruitlife. Wat we wel al kunnen zien is dat we met 36 zoekwoorden al 12,5% zijn gestegen t.o.v. het begin. Ditheeft als gevolg dat we een stijging van meer dan 400% hebben gemeten wat betreft de interacties met de website. We hebben dus ook meer website bezoeken verkregen. Verder hebben wij met de realisatie van de nieuwe Fruitlife website veel technische punten in één keer kunnen oppakken. Zo is de gebruiksvriendelijkheid geoptimaliseerd en is de snelheid van de website verbeterd d.m.v. de juiste formaat beelden en afbeeldingsinstellingen. Hierbij hebben we een daling van de errors van 67,9% kunnen realiseren wat een positief effect heeft op de werking van de website en de ranking binnen Google. Daarnaast is het belangrijk voor Fruitlife dat er elke maand nieuwe content op de website komt te staan. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij een contentplanning gemaakt voor het aankomende jaar. Wij zullen dan ook twee SEO-teksten per maand schrijven voor Fruitlife.

image 3 (2)-1
“Online zichtbaarheid op Google is van essentieel belang voor ons bedrijf, en Addmark zorgt voor maximale vindbaarheid.”
Tonny Heijink Fruitlife
image 3 (4)
Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

Case Peple
HubSpot Website

HubSpot & Peple: Alles draait om de mens.

Online Marketing

Een stijging in aanvragen van 700% (Clone) ...

Online Marketing

Een forse stijging in aanvragen voor Fruitlife

Online Marketing

Een stijging in aanvragen van 700% (Clone)

Case Behaav
HubSpot Website Full service

Veiligheid voorop bij de nieuwe website voor ...