AB Testen
Wil je de conversie van je website flink verbeteren? Een AB test komt altijd goed van pas. Je onderzoekt wat het effect is zodra je een bepaald onderdeel van een webpagina wijzigt. Veranderingen in de lay-out of opzet voer je door om de conversieoptimalisatie van je website een boost te geven. Welke impact heeft het als je bepaalde wijzigingen aanbrengt? En wat doet dat met de bezoekers op je website? Je onderzoekt het door middel van een AB test.
Hulp nodig? Addmark biedt maximale ondersteuning!
Tijdens een AB test onderzoek je wat de impact is van een aanpassing op je website en welk effect dit heeft op je conversie of omzet. Dit doe je door twee testvarianten met elkaar te vergelijken. In de praktijk betekent dit dat de ene helft van je websitebezoekers pagina A ziet en de andere helft van je websitebezoekers pagina B.
Pagina A is de oorspronkelijke webpagina, terwijl een specialist bij pagina B vergelijkt wat het effect is van de wijzigingen. Door data met elkaar te vergelijken, wordt snel duidelijk of pagina B bijdraagt aan een verbeterde conversie.
Google is nauw betrokken bij het uitvoeren van een AB test. De meest eenvoudige manier voor een AB test is Google Optimize. Deze handige tool is standaard geïntegreerd in Google Analytics. Dit betekent dat je snel met testen en meten kunt beginnen. Is dit stukje marketingonderzoek niet aan jou besteed, maar wil je wel graag de vruchten plukken van een AB test?
Addmark is een betrouwbare marketingpartner en voert in opdracht van jou graag een AB test voor je uit. Laat je daarom vrijblijvend adviseren door een van onze deskundigen.
Wat zijn de voordelen van een AB test?
Besluit je om een AB test uit te voeren voor diverse webpagina's of onderdelen van je website? Dan levert dit jou de volgende voordelen op:
- Je test altijd op 'echte' mensen en dus ben je zeker van betrouwbare resultaten;
- Je verhoogt stap voor stap de conversie op je website;
- Je verzamelt objectieve data die ook nog eens meetbaar is;
- Je voert veranderingen in je website snel door om zo je conversie attributie te verbeteren.
Nieuwsgierig naar wat Addmark voor jouw onderneming kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak met een van onze experts!