Conversational Marketing
Gesprekken voeren, we doen het de hele dag door met iedereen. Tijd dat je doormiddel van conversational marketing nuttige gesprekken voert met je doelgroep! Wanneer je dit juist inzet, kan conversational marketing tijdsbesparend en conversie verhogend werken.
Real-time en 24/7 service
Conversational marketing staat je bedrijf ertoe in staat om real-time en 24/7 antwoord te geven op de vragen van je klant.
Door middel van gepersonaliseerde berichten en intelligente chatbots kan je real-time het gesprek met je websitebezoekers aan gaan. Zo zorg je voor een snelle service op elk moment van de dag.
Conversational marketing bestaat uit
Chatbot
Voice assistent
De livechat zorgt voor ultieme betrokkenheid
Ga het gesprek aan met je doelgroep door middel van livechats op je website of social kanalen! Speel in op de vragen en problemen die ze ondervinden en probeer conversational content te bieden waar ze echt iets aan hebben.
Door live het gesprek aan te gaan met je doelgroep ondervind je zelf hoe je doelgroep over je product denkt en waar hun uitdagingen liggen. Dit is cruciale informatie waar je zelf en jouw team veel van kan leren.
Maak van je chatbot je beste vriend
Door gebruik te maken van conversational chatbots kun je 24 uur per dag bereikbaar zijn voor je klanten.
Chatbots werken met kunstmatige intelligentie, ze kunnen leren van voorgaande contacten met klanten. Chatbots kunnen zelfstandig vragen van mensen beantwoorden doordat chatbots werken op basis van kunstmatige intelligentie. Dit zorgt ervoor dat de chatbot reageert op data die aangeboden wordt en op basis hiervan een beslissing neemt.
Chatbots kun je inzetten op je website, maar je kunt ook gebruik maken van een whatsapp- of een facebook bot.
Beginnen aan voice marketing
Wanneer je conversational marketing gericht op voice assistant inzet is het belangrijk dat je ook je conversational SEO hierop aanpast.
Een voice search is namelijk anders dan een zoekopdracht die je intypt. Het is menselijker, alsof je iets aan een ander persoon vraagt. Wanneer men spreekt tegen een voice assistant wordt er vaak gebruik gemaakt van hele zinnen en vragen.