Email marketing
Email is, wanneer goed doordacht, een zeer effectieve manier van direct marketing. Omdat je met email kunt gaan voor een één op één benadering zal de klant zich gewaardeerd en begrepen voelen.
Wat is email marketing?
E-mail marketing is tegenwoordig meer dan zomaar een nieuwsbrief versturen elke maand. Het is een manier om persoonlijke content aan te bieden aan je doelgroep. Afhankelijk van het doel van de email kan je de juiste content maken en deze laten aansluiten op de behoefte van de doelgroep.
Ga voor de juiste segmentatie op basis van de customer journey en biedt je (potentiële) klanten zo relevante content waar ze echt wat aan hebben.
Een goede email marketing strategie
Voordat je aan email marketing begint, is het goed om je doelen, gewenste resultaten en je plan van aanpak op een rijtje te zetten. Hiermee kan je de juiste strategie bepalen om zo je doelen te behalen.
Met de juiste email marketingstrategie kan je op een effectieve manier je emails versturen en zorg je voor de juiste content op het juiste moment bij je doelgroep.
De juiste email marketing tool
Voordat je begint aan email marketing, is het belangrijk om te kiezen voor een tool die bij jouw bedrijf past. Eén van de tools die je hiervoor kunt gebruiken is HubSpot.
HubSpot is een CRM systeem met een geïntegreerde email marketing tool. In deze tool kan je makkelijk een strak design maken voor je email en kan je contentblokken makkelijk aanpassen door middel van drag and drop.
Omdat je email marketing vanuit HubSpot gekoppeld zit aan je CRM kan je makkelijk de juiste emaillijsten maken op basis van eigenschappen vanuit het CRM, stuur je een gepersonaliseerde email of schiet je gepersonaliseerde gegevens in je email.