Google Data Studio
Binnen je onderneming ben je vaak bezig met het verzamelen van data. Deze informatie gebruik je om marketingcampagnes te analyseren of websiteverbeteringen door te voeren. Vaak worden verschillende programma's gebruikt voor het verzamelen en inzichtelijk maken van data. Dit kan echter eenvoudiger! Google Data Studio is een gratis tool van Google die helpt om data om te zetten naar gedetailleerde rapporten en dashboards. Wat kan je zoal met deze interessante rapportagetool en welke voordelen levert je dit op? Addmark vertelt je er alles over!
Google Data Studio bestaat al sinds 2016, maar was eerst onderdeel van Google Analytics 360 Suite. Het is een aparte en gratis tool - en draagt inmiddels de naam 'Looker Studio'- waarmee je data uit verschillende bronnen verzamelt. Naast data afkomstig van Adwords, Search Console en Google Analytics, kan je ook data generen uit social media en andere externe bronnen. Data visualiseer je voor je medewerkers en teams door middel van tabellen, grafieken en diagrammen.
Een data rapportage roep je al op met slechts een paar muisklikken. Belangrijke gegevens heb je dus binnen enkele seconden binnen handbereik.
Het gebruik van Google Data Studio is om meerdere redenen van toegevoegde waarde voor je onderneming. Open je een rapportage of wijzig je het datumbereik van een specifieke rapportage, dan worden resultaten live geüpdatet. Dit betekent dat belangrijke gegevens altijd up-to-date zijn. Bovendien zijn vandaag de dag veel cijfers beschikbaar, maar met Google Data Studio verlies je nooit de rode draad.
Daarnaast zorgt deze slimme tool voor een duidelijk overzicht van de verschillende gegevensbronnen en dit levert je veel extra tijd op.
Wat levert Google Data Studio jou op?
Laat Addmark je vier redenen geven waarom je deze tool absoluut moet gebruiken voor je onderneming:
1. Je beschikt over meerdere gegevensbronnen in één handig dashboard of rapport;
2. Je maakt inzichtelijk wat de prestaties zijn van je marketingactiviteiten op het wereldwijde web;
3. Je maakt een rapportage extra aantrekkelijk door het integreren van je eigen huisstijl en logo;
4. Je visualiseert data met cijfers waardoor ook voor jouw team de achterliggende inzichten duidelijk worden.
Wil je een dashboard van Google Data Studio oproepen en het management laten zien hoe je bedrijf online scoort? Google Data Studio maakt het inzichtelijk!