Maak jezelf zichtbaar voor potentiële klanten
Paid Search (SEA)
Online en gericht je doelgroepen bereiken? Dit doe je door middel van Zoekmachine Adverteren (SEA). SEA is het adverteren in de verschillende zoekmachines.
Search Engine Advertising (SEA)
Bovenaan staan in Google; wie wil dat nou niet? Jij in ieder geval wel. Tenminste, als je wil groeien of in ieder geval je online resultaten wil verbeteren. Potentiële klanten vinden jou sneller als je bovenaan staat in Google, terwijl ze het linkje naar de concurrent even links laten liggen. Zo werkt het in theorie, althans. Om dat doel te bereiken, kun je verschillende strategieën gebruiken. Denk aan zoekmachineoptimalisatie (SEO) waarbij je verbeteringen doorvoert aan je website of webshop om betere resultaten te behalen. Dit is vaak een lange termijn investering.
Een andere strategie is ‘Search Engine Advertising’ (SEA). Dat wil zeggen: adverteren. Betalen dus voor clicks. Een manier om snel resultaat te bereiken. Maar, dat moet je wel goed doen! Door dagelijkse updates uit te voeren binnen je campagnes zorg je voor meer effectiviteit wat uiteindelijk zal leiden tot meer winst.
Voordelen van Zoekmachine Adverteren
Verhoog de kans op nieuwe leads
Een hoog rendement
Bouw data op van je doelgroep
Mogelijkheden van adverteren binnen zoekmachines
De mogelijkheden voor het plaatsen van advertenties via zoekmachines groeien voortdurend. Google is nog steeds de zoekmachine die het grootste publiek bedient. Het online advertentieprogramma van deze zoekmachine staat bekend onder de naam Google Ads. Binnen dit advertentieprogramma kun je ook gebruik maken van Google Shopping. Dit onderdeel is ideaal als je een webwinkel hebt. Via Google Shopping kunnen gebruikers namelijk verschillende aanbiedingen van diverse leveranciers eenvoudig met elkaar vergelijken. Dergelijke productaanbiedingen toont de zoekmachine met een foto van het betreffende product. Als winkelier kun je hiervoor een directe koppeling maken met de database van je webshop.
Scoren met SEA Search Engine Advertising
SEA adverteren combineer je het beste met SEO (Search Engine Optimalisation). Met Search Engine Advertising ben je gegarandeerd zichtbaar tussen de resultaten van relevante zoekopdrachten. De opgedane ervaring kun je heel mooi inzetten als input voor je SEO. Je wilt immers hoe dan ook goed zichtbaar zijn via zoekmachines. Zie de advertenties als een belangrijke basis voor je online strategie. Als je het slim aanpakt kun je hiermee in de loop van de tijd de optimalisatie van je website of webshop voor zoekmachines steeds verder verbeteren.
Met jouw bedrijf bovenaan in zoekmachines
Een hoge score voor jouw bedrijf, product of dienst in de zoekmachines is gewoon een must. AddMark helpt je om de juiste zoekwoorden voor jouw advertenties te achterhalen, een goede advertentietekst te schrijven en alles perfect in de zoekmachine in te stellen. Daarnaast kijken we naar de opzet van de landingspagina’s op jouw website.
Op deze manier zal de effectiviteit van jouw online marketing een enorme boost krijgen. Jouw advertentie krijgt een toppositie in de zoekresultaten, zal vaak te zien zijn en voor extra bezoekers op jouw website zorgen. Een goede advertentie levert namelijk een hoge klikfrequentie (CTR) op. Je zult bovendien zien dat je omzet stijgt dankzij de hoge conversieratio. Dit betekent dat mensen daadwerkelijk een aankoop, of een andere door jou gewenste actie, op jouw website doen.
Laag risico qua kosten
Met een online advertentie bij een zoekmachine loop je financieel gezien weinig risico. Je betaalt namelijk pas aan de betreffende zoekmachine, vanwege de populariteit is dit veelal Google, als iemand jouw advertentie aanklikt. Hij of zij surft dan naar de landingspagina op jouw website. Deze pagina sluit perfect aan op de advertentie, geeft de bezoeker meer informatie over het geadverteerde product en maakt het plaatsen van een bestelling verleidelijk. Voor iedere klik op jouw advertentie rekent de zoekmachine een bepaald bedrag. Dit noemt men ‘pay per click’ (ppc).