SEO Concurrentie Analyse

Hoe je scoort in de zoekmachines is een belangrijke graadmeter voor je onlinesucces. Daarom is een SEO-check analyse superbelangrijk. Hierbij onderzoek je hoe je het doet in de zoekmachines en wat er nodig is om hoger te ranken. Dit is dan ook hét uitgangsput voor al je onlinemarketingactiviteiten. Een SEO concurrentie analyse is een interessante vervolgstap, want het maakt duidelijk hoe jij presteert ten opzichte van je concurrent. Ben je op school nooit een ster in afkijken geweest? Laat dit maar over aan de onlinemarketeers van Addmark!

Wat is een SEO concurrentieanalyse?

Een SEO concurrentieanalyse helpt jou om je onlinepositie te verbeteren. Op SEO-gebied wil je namelijk beter scoren dan alle concurrenten die ook in jouw niche actief zijn. Met een goede analyse breng je de activiteiten van je concurrentie in kaart met als doel ze te gebruiken voor je eigen marketingstrategie. Je móet weten wat er op de markt gebeurt om nieuwe leads aan te trekken. Door middel van een zorgvuldige analyse wordt snel duidelijk of jij een andere SEO-koers moet gaan varen om je concurrenten een stap voor te blijven.

Wat is het nut van een concurrentieanalyse SEO?

Een SEO concurrentie analyse is mm meerdere redenen nuttig. Addmark zet de belangrijkste voordelen op een rij:

- Je leert je niche en je concurrenten beter kennen;

- Je verbetert je kansen bij het betreden van een nieuwe markt;

- Je verstevigt je koppositie in de onlinezoekmachines;

- Je stelt je SEO-koers bij als blijkt dat je concurrenten slimmer te werk gaan dan jij.

Een SEO concurrentie analyse is een uitstekende manier om andere ondernemers in jouw niche een spreekwoordelijke loer te draaien!

Hoe maak je een SEO concurrentie analyse?

Nieuwsgierig hoe je concurrentie het bakt in jouw doelgroep? Start met een SEO concurrentie analyse. Hoe je dat doet? Addmark geeft uitleg:


1. Breng je SEO-concurrenten in kaart;

2. Doe een zoekwoordenonderzoek en kijk naar relevante zoekwoorden met een hoog zoekvolume;

3. Focus je op lange en specifieke zoekwoorden;

4. Analyseer de content van je concurrentie;

5. Check (back)links op kwantiteit en kwaliteit;

6. Onderzoek hoe je concurrent scoort met een technische SEO analyse.

De concurrentieanalyse SEO is een geweldige methode om je concurrenten beter te leren kennen. Bovendien helpt deze check je om websiteverbeteringen door te voeren zodat je beter gaat scoren in de zoekmachines.

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

Kosten per lead 50% lager met Google Ads
HubSpot Marketing

Kosten per lead 50% lager met Google Ads

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?
Website Marketing

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren +103% door HubSpot
HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren ...

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%
Website Marketing

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!
HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website