Strategy Mapping
Elk vraagstuk bij Addmark begint met een kans, wens of uitdaging. Het begrijpen van jouw wereld staat centraal. Samen brengen we in kaart hoe de markt eruitziet, wie de concurrenten zijn en wat jouw USP’s zijn. De klantreis wordt geanalyseerd om te ontdekken waar de grootste winst ligt. HubSpot speelt hierin een cruciale rol, net als het huidige salesproces. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een heldere visie en een concreet plan, inclusief planning en budgetten. Geen losse ideeën, maar een strategische route van uitdaging naar succes.
Een sterke marketingstrategie
Marketing is meer dan alleen mooie campagnes; het draait om rendement en bijdrage aan bedrijfsdoelstellingen. Een solide plan vormt de basis voordat er marketingactiviteiten worden gestart. De keuze uit marketingmiddelen is enorm, van social media en huis-aan-huisfolders tot tv-reclame. Elk middel heeft specifieke doelgroepen, budgetten en voor- en nadelen. Daarom is het essentieel om doelstellingen, bedrijfsfase, markt, doelgroep, concurrentie en klantreis in kaart te brengen. Dit zorgt voor de juiste inzet van middelen, afgestemd op jouw uitdaging, budget en wensen.
Bij het lanceren van een nieuw product zijn billboards langs de snelweg of sponsoring van een Formule 1-team effectieve opties. In deze fase zijn SEA en SEO minder relevant, omdat er nog geen actieve zoekopdrachten zijn. Wanneer de naamsbekendheid groeit, verschuift de focus van billboards naar SEA en SEO.
Wanneer er voldoende leads zijn, maar de verkopen achterblijven, ligt het probleem vaak bij de conversie. Meer promotie is dan niet de oplossing. In plaats daarvan is het verbeteren van leadopvolging, nurturing of het implementeren van een CRM-tool zoals HubSpot noodzakelijk. In dat geval wordt HubSpot de eerste stap van de marketingstrategie.
Het bereiken van de juiste doelgroep vraagt om een slimme keuze van middelen. Elk kanaal heeft een specifiek publiek. Formule 1 trekt bijvoorbeeld vooral mannen van 18-44 jaar, hoogopgeleid en woonachtig in Europa. Dit maakt het geschikt voor een nieuw biermerk met groeiplannen in Europa. Ondanks de hoge kosten kan dit voor bepaalde marketingdoelen de juiste keuze zijn.
Voor een IT-bedrijf in Zuidwest-Nederland dat zich richt op CEO’s, CFO’s of CIO’s past een gerichte social media-strategie gecombineerd met slimme acquisitie veel beter. Elk vraagstuk vraagt om een unieke combinatie van middelen, budget en timing. Addmark levert altijd maatwerk en kiest doelbewust voor strategieën die renderen.
In co-creatie wordt de marketingstrategie vormgegeven. Van doelstellingen en doelgroepen tot propositie, concept en middelen. Door vanaf het begin tijd te investeren in een grondige aanpak, wordt sneller en efficiënter gewerkt, met minder herstelwerk en een hoger rendement.
De marketingstrategie is een praktisch werkdocument waarmee direct kan worden gestart. Dit document bevat planning, budget, evaluatiemomenten en de inhoud van de marketingmiddelen. Alles is vooraf helder, zodat er samen wordt gestuurd op het behalen van concrete successen.
Bij het lanceren van een nieuw product zijn billboards langs de snelweg of sponsoring van een Formule 1-team effectieve opties. In deze fase zijn SEA en SEO minder relevant, omdat er nog geen actieve zoekopdrachten zijn. Wanneer de naamsbekendheid groeit, verschuift de focus van billboards naar SEA en SEO.
Wanneer er voldoende leads zijn, maar de verkopen achterblijven, ligt het probleem vaak bij de conversie. Meer promotie is dan niet de oplossing. In plaats daarvan is het verbeteren van leadopvolging, nurturing of het implementeren van een CRM-tool zoals HubSpot noodzakelijk. In dat geval wordt HubSpot de eerste stap van de marketingstrategie.
Het bereiken van de juiste doelgroep vraagt om een slimme keuze van middelen. Elk kanaal heeft een specifiek publiek. Formule 1 trekt bijvoorbeeld vooral mannen van 18-44 jaar, hoogopgeleid en woonachtig in Europa. Dit maakt het geschikt voor een nieuw biermerk met groeiplannen in Europa. Ondanks de hoge kosten kan dit voor bepaalde marketingdoelen de juiste keuze zijn.
Voor een IT-bedrijf in Zuidwest-Nederland dat zich richt op CEO’s, CFO’s of CIO’s past een gerichte social media-strategie gecombineerd met slimme acquisitie veel beter. Elk vraagstuk vraagt om een unieke combinatie van middelen, budget en timing. Addmark levert altijd maatwerk en kiest doelbewust voor strategieën die renderen.
In co-creatie wordt de marketingstrategie vormgegeven. Van doelstellingen en doelgroepen tot propositie, concept en middelen. Door vanaf het begin tijd te investeren in een grondige aanpak, wordt sneller en efficiënter gewerkt, met minder herstelwerk en een hoger rendement.
De marketingstrategie is een praktisch werkdocument waarmee direct kan worden gestart. Dit document bevat planning, budget, evaluatiemomenten en de inhoud van de marketingmiddelen. Alles is vooraf helder, zodat er samen wordt gestuurd op het behalen van concrete successen.