Content Marketing
Content Marketing
Content marketing komt in vele vormen en maten, er is dus veel keuze in de vormen die je kunt inzetten. Bij het opzetten van een goede content strategie wordt er gekeken naar de doelgroep. Op basis van deze doelgroep worden de content uitingen gebaseerd. Zo sluit dit aan bij de interesses en beweegredenen van je doelgroep.
Wat is contentmarketing?
Alle voordelen van contentmarketing:
✔️ Meer merkbekendheid
✔️ Meer websiteverkeer
✔️ Meer kwalitatieve leads
✔️ Hogere conversie
✔️ Betere klanttevredenheid
Contentmarketing is een strategische vorm van marketing waarbij gefocust wordt op het aantrekken van de doelgroep door middel van kwalitatieve content. Het belangrijkste onderdeel bij content marketing is natuurlijk de content zelf. Het gaat hier om alle soorten content. Online, offline, tekstueel en audiovisueel. De content die je als bedrijf creëert is een weerspiegeling van je bedrijf. Voor de herkenbaarheid en consistentie van content is het belangrijk dat alle uitingen gemaakt worden op basis van de huisstijl.
Speel in op de interesses en kenmerken van je doelgroep en zorg er ten alle tijden voor dat je content relevant, opvallend en waardevol is. Zorg er met de juiste strategie voor dat de doelgroep je content te zien krijgt op de beste momenten.
Hoe werkt het?
Het doel van content marketing is belangrijk om niet uit het oog te verliezen. Het aantrekken van de doelgroep, leads binnenhalen en uiteindelijk converteren tot klanten is het doel. Content marketing kan hier een belangrijke en zelfs essentiële rol in spelen.
Om dit doel te behalen is de inzet van sterke content die gratis wordt weggeven enorm effectief. Gratis tips voor het aantrekken van de doelgroep en whitepapers in ruil voor een registratie zijn mooie voorbeelden voor het binnenhalen van leads.
Hierbij is het belangrijk dat je juiste personen benadert die uiteindelijk ook een klant kunnen worden. Het in kaart brengen van de doelgroep is hierbij dus erg belangrijk. Problemen, uitdagingen en vragen van de doelgroep zetten we centraal.
Contentvormen:
- Social media
- Video
- Copywriting
- Conversational
- SEO
Content strategie
De effectiviteit van je content marketing zal vergroten wanneer je hier goed over nadenkt. Een goed uitgedachte content marketingstratie is dus geen overbodige luxe. Zo bevat een content strategie welke boodschap een organisatie wil overbrengen en hoe ze dit gaan aanpakken. Er wordt onder andere nagedacht over hoe en waar de doelgroep het best benaderd kan worden.
Verder worden er in de strategie doelen vastgesteld voor de content marketing. Zo kunnen resultaten juist worden doorgemeten en de acties geoptimaliseerd worden.
Reviews van onze klanten
Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.
Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.
Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!
Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!
De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.