AB Testen

AB Testen

Wil je de conversie van je website flink verbeteren? Een AB test komt altijd goed van pas. Je onderzoekt wat het effect is zodra je een bepaald onderdeel van een webpagina wijzigt. Veranderingen in de lay-out of opzet voer je door om de conversieoptimalisatie van je website een boost te geven. Welke impact heeft het als je bepaalde wijzigingen aanbrengt? En wat doet dat met de bezoekers op je website? Je onderzoekt het door middel van een AB test. Hulp nodig? AddMark biedt maximale ondersteuning!

addmark-ab-testen

Wat is AB testing?

Tijdens een AB test onderzoek je wat de impact is van een aanpassing op je website en welk effect dit heeft op je conversie of omzet. Dit doe je door twee testvarianten met elkaar te vergelijken. In de praktijk betekent dit dat de ene helft van je websitebezoekers pagina A ziet en de andere helft van je websitebezoekers pagina B. Pagina A is de oorspronkelijke webpagina, terwijl een specialist bij pagina B vergelijkt wat het effect is van de wijzigingen. Door data met elkaar te vergelijken, wordt snel duidelijk of pagina B bijdraagt aan een verbeterde conversie.

Welke rol speelt Google bij een AB test?

Google is nauw betrokken bij het uitvoeren van een AB test. De meest eenvoudige manier voor een AB test is Google Optimize. Deze handige tool is standaard geïntegreerd in Google Analytics. Dit betekent dat je snel met testen en meten kunt beginnen. Is dit stukje marketingonderzoek niet aan jou besteed, maar wil je wel graag de vruchten plukken van een AB test? AddMark is een betrouwbare marketingpartner en voert in opdracht van jou graag een AB test voor je uit. Laat je daarom vrijblijvend adviseren door een van onze deskundigen.

addmark-a-b-testen

Wat zijn de voordelen van een AB test?

Besluit je om een AB test uit te voeren voor diverse webpagina's of onderdelen van je website? Dan levert dit jou de volgende voordelen op:

- Je test altijd op 'echte' mensen en dus ben je zeker van betrouwbare resultaten;
- Je verhoogt stap voor stap de conversie op je website;
- Je verzamelt objectieve data die ook nog eens meetbaar is;
- Je voert veranderingen in je website snel door om zo je conversie te verbeteren.

Nieuwsgierig naar wat AddMark voor jouw onderneming kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak met een van onze experts!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Haal meer uit je websitebezoekers met AddMark

Wil je onderzoeken welke resultaten je webpagina's boeken en of de conversie beter kan? Een AB test is naast zoekmachineoptimalisatie een prima methode om dit uit te vogelen. Behoort het verzamelen en analyseren van data niet tot jouw expertise, maar wil je online blijvend succesvol zijn? Vertrouw het zware werk toe aan een betrouwbare partner en focus jij je vooral op je corebusiness! AddMark komt graag met je in contact, dus plan gerust een call in via de website.

Afspraak maken →