Conversie Attributie
Een media- en marketingbudget zet je graag zo effectief mogelijk in. Je wilt niet onnodig geld uitgeven aan iets dat te weinig rendement oplevert. Wil je weten hoe campagnes voor jouw website of webshop het doen? Met conversie attributie ken je waarde toe aan je kanalen en campagnes. Op basis van die statistieken neem je onderbouwde beslissingen. Ben je benieuwd naar een effectief conversie attributie model voor jouw onderneming? AddMark vogelt het graag voor je uit!
Conversie attributie helpt je om je doelen online te meten. Je wilt namelijk weten wat het effect is van de acties die jij uitvoert. Bij het inkopen van advertenties ben je nieuwsgierig naar wat het je concreet oplevert. En natuurlijk krijg je ook graag inzage in de hoeveelheid downloads, contactmomenten en ingevulde formulieren. Met conversie attributie maak je een klantreis meetbaar. Op die manier kan je je kanalen en campagnes perfect optimaliseren en ga je slimmer om met je marketingbudget.
De kans is vrij groot dat jij meerdere kanalen en campagnes inzet om je doelen te bereiken. Behalve social media advertising zet je ook Google Ads in om je conversie te verbeteren. Veel campagnes versterken elkaar, maar het is ook relevant om ieder kanaal afzonderlijk in kaart te brengen. Conversie attributie wordt meestal opgedeeld in vijf categorieën: Eerste klik, Laatste klik, Tijdsverval, Positie gebaseerd en Lineair. Je kiest voor een conversie attributie model dat goed aansluit op jouw rapportages en analyses. Hulp nodig? AddMark staat vol enthousiasme voor je klaar!
Welke voordelen levert conversie attributie op?
De inzet van conversie attributie modellen helpt je dus om je campagnes en kanalen meetbaar te maken. Wat zijn nog meer voordelen van conversie attributie?
- Conversie attributie geeft je meer inzicht in het gedrag van je bezoekers;
- Je brengt in kaart wat de (toegevoegde) waarde is van campagnes en advertenties;
- Conversie attributie maakt inzichtelijk welke kanalen elkaar overlappen en versterken in de customer journey;
- Het wordt snel duidelijk hoe jij je media- en marketingbudget effectiever en slimmer kan inzetten;
- Je kunt beter inspelen op de behoeften van je doelgroep.
Het is dus áltijd zinvol om conversie attributie in te zetten om je marketingdoelen te meten én te verbeteren.