Data Driven Marketing
Bij onlinemarketing draait alles om data. Deze gegevens vertellen je wat bezoekers doen op je website, waar hun interesse ligt en op welk moment ze afhaken. Data van (potentiële) klanten helpen je om je onlinemarketingactiviteiten te optimaliseren. Het natuurlijke zoekgedrag dat je analyseert, is namelijk bruikbaar zodat je je marketingcampagne zo efficiënt mogelijk kan inrichten.
Data verzamelen is echter een uiterst nauwkeurig proces, vooral wanneer je data inzet voor marketingdoeleinden. Daarom is de hulp van een onlinemarketingspecialist zeer welkom. Addmark biedt zich graag aan!
Hoe relevant is data?
Vroeger werden veel marketingwerkzaamheden voornamelijk verricht op basis van een bepaald onderbuikgevoel. Data driven marketing helpt je om je marketingactiviteiten ergens anders op te baseren: data. Dit helpt jou als bedrijf om gegronde beslissingen te nemen. Op deze manier speel je namelijk optimaal in op de behoefte van je doelgroep.
Datagedreven te werk gaan, geeft je ook meer inzicht in de resultaten van je marketingactiviteiten. Dit betekent dus ook dat je marketingwerkzaamheden kan bijsturen op basis van resultaten en verzamelde data. En dus wordt het nog interessanter om je social media marketing een boost te geven!
Hoe maak je een data rapportage?
Er zijn verschillende manieren om met data driven marketing aan de slag te gaan. A/B testen worden bijvoorbeeld uitgevoerd om de effectiviteit van een pagina, advertentie of een volledige website te testen. Klantdata verzamelen en verwerken in een rapportage is mogelijk met behulp van slimme software zoals Google Analytics. Het gedrag en de interesse van je doelgroep is op die manier snel in kaart te brengen.
Houd daarom de gegevens van uw websitebezoekers en klanten bij en zet de informatie in om nieuwe keuzes te maken in je onlinemarketingstrategie. Meten is weten en daarom is inzicht in je data absoluut onmisbaar.
Geef datagedreven marketing vorm met Addmark
Wil je kwalitatieve data van bezoekers verzamelen en gebruiken in je onlinemarketingactiviteiten? Met data management software van Addmark haal je het maximale uit alle data. Wij bieden ondersteuning in je marketingonderzoek en hebben de kennis en expertise in huis om betrouwbare voorspellingen te doen. Door te segmenteren splitsen we belangrijke gegevens op in afzonderlijke delen.
Op die manier kunnen we voor iedere doelgrip een geschikte marketingmix samenstellen. Op basis van de grondige data analyse kunnen we dus aanbevelingen doen waar je echt iets aan hebt!