CRM Strategie
CRM Strategie
Wil je (potentiële) klanten optimaal bedienen? Het vastleggen van de juiste informatie is essentieel om het succes van je bedrijf te vergroten. Met een CRM strategie zet je in op het managen van klantcontacten. Met alle verzamelde data zorg je ervoor dat alle afdelingen binnen je onderneming beter met elkaar samenwerken. Het resultaat is dat je klanten en prospecten beter van dienst kan zijn. AddMark legt je in dit artikel uit wat een CRM strategie is. Bovendien lichten we toe welke voordelen een CRM strategy je bedrijf oplevert.
Wat is een CRM strategie?
Bij een CRM (Customer Relationship Management) strategie verzamel je klantdata om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Deze informatie gebruik je ook om klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Daarom is deze strategie dé spil van je organisatie, want het vertelt je hoe je omgaat met klanten en relaties. Wil je klantdata inzichtelijk maken en de productiviteit van je teams verhogen? Met HubSpot CRM houd je waardevolle informatie bij in één systeem. Dit maakt het voor iedereen inzichtelijk wie de klanten en leads van je bedrijf zijn.
Hoe ontwikkel je een CRM strategy?
Ben je op zoek naar een CRM strategie voorbeeld omdat je wil weten hoe je die ontwikkelt? Er zijn drie uitgangspunten die je hulpen om een goede strategie uit te stippelen:
1. Bepaal de doelstellingen van je bedrijf;
2. Onderzoek wat voor jou de ideale klant is;
3. Krijg inzicht in de customer journey van je klant.
Het is belangrijk dat iedereen in jouw bedrijf weet hoe een CRM-systeem werkt en wat het belang is voor jouw organisatie, maar vooral ook voor de klant! Daarom draait alles in een CRM-systeem om klantgerichtheid.
Welke voordelen biedt het?
Nu duidelijk is hoe je een CRM strategie ontwikkelt, is het tijd om ook de voordelen aan je toe te lichten:
- Je trekt meer kwalitatieve leads aan en je verbetert de klanttevredenheid;
- Je leert de klant inclusief de klantreis beter kennen;
- Je kunt veel beter anticiperen op de wensen van iedere klant;
- De afdelingen sales, marketing en klantenservice werken nauwer met elkaar samen;
- Dankzij een segmentatie stem je marketingcampagnes meer af op een specifieke doelgroep.
Reviews van onze klanten
Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.
Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.
Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!
Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!
De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.
Behaal je CRM doelstellingen met AddMark
Ben je op zoek naar een CRM-systeem dat je perfect ondersteunt in het behalen van je bedrijfsdoelstellingen? Slimme CRM-software werkt alleen als je dit koppelt aan een goede CRM strategie. Dit alles komt samen in HubSpot en bij AddMark leggen we in een persoonlijk gesprek graag uit hoe deze slimme software werkt. We demonstreren hoe dit CRM-systeem in elkaar steekt en op welke manier het bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid en meer omzet. Plan je snel een afspraak in met een van onze specialisten?