Customer Lifetime Value
Wil jij je klanten beter begrijpen? Voorspel de waarde van klanten voor je bedrijf door inzet van de Customer Lifetime Value (CLV). Graag zet je alles op alles om de klantreis perfect in kaart te brengen. Dit doe je voor de best mogelijke klantervaring. Wil je ook op de lange termijn zeker zijn van je succes? Voeg dan de Customer Lifetime Value toe aan je strategie en ontdek wat de waarde en mogelijke opbrengst is van een klant.
Doet deze marketingterm je duizelen? Addmark biedt uitkomst en legt uit wat de betekenis is van lifetimevalue.
Customer Lifetime Value staat voor de waarde die een klant voor jouw bedrijf vertegenwoordigt. Dit gaat niet alleen niet over verkopen die in het verleden zijn gedaan, maar heeft ook betrekking op potentiële aankopen in de toekomst. Een CLV helpt om je marketingprocessen beter te managen en meer grip te krijgen op je beheerskosten. Door het berekenen van de Customer Lifetime Value bepaal je hoeveel geld een klant je oplevert tijdens de gehele zakenrelatie.
Het doel van CLV is om duurzame relaties aan te gaan door optimale klantenzorg. Bestaande klanten behouden is voor je bedrijf namelijk goedkoper dan nieuwe relaties werven.
Customer Lifetime Value en Return On Investment (ROI) zijn twee begrippen die bij elkaar horen. De CLV is de uitgebreide versie van de ROI. Door de waarde te berekenen van een klantrelatie doe je verhelderende inzichten op. Het helpt namelijk bij het managen van marketingprocessen voor klantenwerving en klantenzorg. Bestaande klanten behouden is belangrijk, maar het moet je uiteindelijk wel iets opleveren.
Geef je als bedrijf meer geld uit dan wat een klant je op de lange termijn oplevert? Dan is dit niet gunstig voor je onderneming, want je geeft meer uit dan er binnenkomt.
Wat is de meerwaarde van de Customer Lifetime Value?
Door je te richten op de CLV profiteer je van een aantal interessante voordelen. Addmark somt ze voor je op:
1. Je komt meer te weten over je klanten en hun behoeften en dus kan je ze ook betere aanbiedingen doen;
2. Je krijgt meer grip op je marketingbudget;
3. Je kan gericht marketing bedrijven voor individuele klanten;
4. Je werkt aan een waardevol en rendabel klantenbestand;
5. Je houdt klantrelaties beter in stand.
Wil je je huidige klantenbestand optimaliseren en je klanten tevreden houden? Ontdek de waarde van je relaties en leer daar slim mee om te gaan.