Fundament

Fundament

Het Fundament is één van de pareltjes binnen onze diensten. Het Fundament signaleert verbeteringen binnen in jouw sales, marketing, service en zelfs bedrijfsprocessen. Daarnaast krijg je inzicht in de prestatie van jouw concurrenten. Al deze facetten vormen een basis om jouw (potentiële) klanten zo optimaal mogelijk te bedienen. Hierdoor weet je waarin jouw organisatie zich kan verbeteren. Hieronder kun je meer lezen over welke elementen we precies in kaart brengen voor jouw organisatie. 

addmark-fundament

Waaruit bestaat het Fundament?

Er zijn in totaal zes onderdelen binnen het Fundament;

1. Positionering; brengt de persoonlijkheid van jouw merk in kaart, waardoor men jou beter onthoudt. 

2. Online analyse; geeft inzicht in jouw prestatie op het gebied van social media, website (incl. SEO) en content. Ook krijg je inzicht in de prestaties van de 5 door jouw aangegeven concurrenten. 

3. Zoekwoorden onderzoek; maakt inzichtelijk welke zoekwoorden worden gebruikt binnen jouw branche en rondom jouw bedrijf. Deze kun je vervolgens verwerken in jouw content, voor een betere zichtbaarheid.

 

4. Buyer Persona; geeft een gedetailleerde omschrijving van een (potentiële) klant uit jouw doelgroep, wat het makkelijker maakt om relevante content te maken. 

5. Customer Journey; brengt de volledige klantreis in kaart, van oriëntatie naar jouw product/dienst tot het proces na de aankoop. We geven daarbij inzicht in de klantbelevenis, communicatie, key metrics, middelen en verbeterpunten. 

6. Inbound Plan; het Inbound Plan is een overzichtelijk advies met alle ondervonden verbeteringen op sales, marketing, service en bedrijfsniveau, inclusief doelstellingen.

 

Fundament Presentatie OC
Maureen Bakker, Orange Charging

’Het uitgewerkte fundament is een groot succes! AddMark is in staat geweest om al onze bedrijfsprocessen in kaart te brengen. Waardoor onze krachten, mogelijkheden en ontwikkelpunten visueel werden gemaakt in een model. Dit kon worden omgezet in concrete adviezen die we stapsgewijs gaan doorvoeren op verschillende takken binnen ons bedrijf. Het fundament is het startpunt om te zien waar je nu staat en waar je samen naartoe gaat werken. Het geeft ons de mogelijkheid om grote stappen te zetten doordat we concreet en gestructureerd te werk gaan.''

header-left-logo

Positionering

De positionering wordt uitgewerkt volgens het welbekende Brand Key model. Dit positioneringsmodel bestaat uit negen onderdelen die we gaan uitwerken:

 

  • Historische kracht: wat is de oorsprong en het succes achter jouw organisatie?

  • Concurrentieomgeving: welke concurrenten zijn er?

  • Doelgroep: wie zijn jouw ideale klanten?

  • Inzichten: wat zijn de beweegredenen tot aankoop?

  • Voordelen: wat zijn de voordelen van jouw organisatie?

  • Waarden en persoonlijkheid: waar staat jouw bedrijf voor?

  • Geloofwaardigheid: waarom is jouw bedrijf de beste keuze?

  • Onderscheidende kracht: wat maakt jouw bedrijf uniek?

  • Merkessentie: wat is de essentie van jouw organisatie (merk)?

Online Analyse

Social media analyse

Krijg inzicht in: de meest geschikte social kanalen voor jouw doelgroep, engagement rate, het bereik. Ook vergelijken we dit met jouw concurrenten!

Website analyse

We analyseren jouw SEO prestaties middels 5 indicatoren: sitehealth, pagespeed, errors, warnings en notices. Ook kijken we naar uitgebreid naar jouw Domain Authority, wat ook grote invloed heeft op jouw ranking in Google. 

Content analyse

We onderzoeken in hoeverre jouw website content (incl. blogs) aansluit op de verschillende informatiebehoeften binnen fases in de marketing funnel. Tevens bekijken we jouw website formulieren. Welke informatie vraag je op? Hoe organiseer jij alle klantgegevens? 

Zoekwoordenonderzoek

In een Keyword Research, ook wel zoekwoordenonderzoek, worden alle relevante zoektermen die men gebruikt voor jouw product en/of dienst te vinden in kaart gebracht. Wanneer deze termen worden vermeld in kwalitatieve, relevante content zal jouw website een hogere Google ranking krijgen, waardoor je website eerder zichtbaar is tussen de zoekresultaten.

Je krijgt een uitgebreid onderzoek opgeleverd met verschillende aantallen zoekvolumes, zodat concreet wordt welke zoekwoorden wel en minder populair zijn. 

 

 

addmark-hubspot-partner-in-zeeland

 

Buyer Persona

Een buyer persona geeft een gedetailleerde omschrijving van een potentiële klant uit jouw doelgroep. Naast demografische gegevens, wordt de 5 Rings of Insights theorie toegepast.

Met deze theorie krijg je meer inzicht in de koopmotieven en informatiebehoeften van jouw doelgroep. De vijf ‘insights’ zijn: prioriteitsinitiatief, succesfactoren, belemmeringen, de klantreis zelf en beslissingscriteria. 

Aanvullend brengen we de ‘pain points’ en ‘gebeurtenissen’ in kaart, zodat we inzichtelijk krijgen wat de marketing triggers zijn. Ook wordt in klantinterviews ondervraagd van welke communicatie kanalen zij gebruik maken. Alle facetten samen zorgen voor een veelzijdig geheel.

Customer Journey

Een customer journey is een visuele representatie van de klantreis wat start bij de oriëntatie naar elektrische laadpalen en doorloopt tot na de aankoop.

Wij delen de customer journey op in drie aansluitende fases van HubSpot:

Attract – deze fase focust zich op de juiste mensen aantrekken met waardevolle content en gesprekken waardoor jouw potentiële klant meer betrokkenheid voelt.

Engage – in deze fase wil je inzichten en oplossingen presenteren die aansluiten bij de pijnpunten en doelen van jouw doelgroep, zodat de kans groter is dat ze bij jou kopen.

Delight – tot slot wil je in deze laatste fase hulp en ondersteuning bieden om jouw klanten in tevreden te houden met hun aankoop.

Binnen elke fase worden de acties, gebruikte communicatiekanalen, relevante data indicatoren, communicatiemiddelen en verbeterpunten weergegeven. De customer journey wordt opgebouwd vanuit de input uit de kick-off en klantinterviews.

addmark-flywheel-hubspot

 

addmark-fundament

Inbound Plan

Het inbound plan bevat een compleet advies met bijbehorende doelstellingen. Alle bevindingen zijn opgesteld vanuit de kick-off sessie, analyses en klantinterviews. Op basis van deze input worden alle onderdelen binnen het fundament uitgewerkt, waaruit een concreet advies rolt inclusief doelstellingen.

Ook prioriteren we onze adviezen op basis van een SWOT-analyse. Zo zorgen we ervoor dat jij gericht verder kan groeien. Dit kan met of zonder onze verdere hulp, jij beslist!

Veelgestelde vragen over het Fundament

Is het Fundament een strategiedocument?

Jazeker, maar dan op alle vlakken binnen sales, marketing en service! Het is dus veel uitgebreider dan de meeste strategiedocumenten. Hierdoor kun je jouw gehele klantreis optimaliseren. 

Welke input wordt gebruikt voor het Fundament?

We maken gebruik van verschillende soorten input, namelijk:

- Kick-off meeting

- Klantinterviews (2-3x)

- Deskresearch

- Eigen kennis

We combineren vaak de verschillende soorten input om tot een weloverwogen advies te komen. 

Voeren jullie het advies ook uit?

Die mogelijkheid is er zeker! Zodra het Fundament is afgerond, bespreken we alle bevindingen, adviezen en bijbehorende doelstellingen. Of je de adviezen door ons wil laten uitvoeren is jouw keuze! Wel is het voor veel bedrijven tijdsbesparend, waardoor doelstellingen eerder kunnen worden gehaald. 

Je kunt ervoor kiezen om een ondersteuningspakket af te nemen, passend bij jouw budget en prioriteiten. Zo is er het Starter (25u) Pro (35u) en Premium (45u) pakket. Ook kun je natuurlijk een enkel advies laten uitvoeren, indien je zelf de andere adviezen wil oppakken. 

Hoeveel uur besteden jullie aan het Fundament?

We werken gemiddeld 60 uur aan het ontwikkelen van een Fundament. Bovenaan de pagina kun je meer lezen over de inhoud. In een adviesgesprek kunnen we verder in detail treden, zodat je zelf kunt beoordelen of het Fundament iets voor jouw bedrijf is!

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

sander-call-to-action

Wil je groeien met een helder plan?

Met ons Fundament kun jij gericht aan de slag met het verbeteren van jouw sales, marketing, service en bedrijfsprocessen. Met ons Inbound Plan heb jij heldere handvatten om jouw bedrijf verder te laten groeien.

We informeren je graag verder in een gratis online gesprek en beantwoorden al je vragen!

Plan vrijblijvend een afspraak in met Sander

Afspraak maken →