MQL

MQL

Het belangrijkste doel van een onlinemarketingcampagne is het generen van waardevolle leads voor je bedrijf. Een lead is een persoon die interesse toont in jouw product of dienst. Die interesse kan op verschillende manieren worden getoond en het is aan jou om daar via gepersonaliseerde marketing slim mee om te gaan. Echter is niet elke lead hetzelfde. Daarom wordt een lead voornamelijk onderverdeeld in een Marketing Qualified Lead (MQL) of een Sales Qualified Lead (SQL). Hoe dat werkt en wat het jou vertelt? AddMark biedt uitkomst, ook bij deze onlinemarketingactiviteiten!

addmark-leadgeneratie-mql

Wat is een MQL?

Een Marketing Qualified Lead (MQL) is een bezoeker op je website die interesse toont in jouw product of dienst en waarschijnlijk op korte termijn klant wordt. Deze potentiële klant maakt zijn interesse kenbaar door zich in te schrijven voor je nieuwsbrief of door een whitepaper aan te vragen. Bij een MQL is er vaak een follow-up nodig om een verkoop te realiseren. Dit in tegenstelling tot bij een Sales Qualified Lead (SQL) waarbij een verkoop veel sneller plaatsvindt. Om die reden is bij een MQL een lead nurturing relevant, dit is een marketingstrategie waarbij een lead wordt 'gevoed' met relevante informatie. Je helpt een lead dus in het aankoopproces door jouw oplossing aan te bieden voor het probleem waar een potentiële klant mee zit.

Hoe verkrijg je een Marketing Qualified Lead?

Wil je een MQL verwerven? De eerste stap die je zet is het opstellen van een prospectprofiel. Hierbij noteer je bijvoorbeeld de bedrijfsnaam en contactgegevens. Probeer vervolgens bij iedere prospect uit te zoeken welke acties er zijn ondernomen op je website. Denk aan het invullen van een websiteformulier, een inschrijving op je nieuwsbrief of het downloaden van een whitepaper. Op die manier maak je inzichtelijk hoe waardevol een lead is en of deze in aanmerking komt voor een MQL. Je kent de lead dus een score toe. Goede begeleiding van een MQL is superbelangrijk, want het doel is dat een prospect uiteindelijk verandert in een SQL.

addmark-strategie-leadgeneratie-mql

Wat zijn de belangrijkste voordelen van MQL?

Het genereren van waardevolle leads is de droom van iedere ondernemer. Dat doe je met behulp van de leadgeneratie. De leadgeneratie omvat alle activiteiten die je onderneemt om in contact te komen met potentiële klanten in de hoop interesse op te wekken voor jouw dienst of product. Daarom is het belangrijk dat je iedere klantreis in kaart brengt. Breng samen met AddMark in beeld wie jouw ideale klant is door het opstellen van een buyer persona.

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Welke rol kan AddMark spelen in de groei van jouw bedrijf?

Ben je op zoek naar HubSpot partners in Nederland om jouw klanten op het juiste moment van goede informatie te voorzien? AddMark is dé HubSpot partner die je nodig hebt om succes te boeken. Wij helpen je graag om HubSpot optimaal in te zetten voor je bedrijf of organisatie. Wil je meer weten of heb je behoefte aan advies op maat? Plan vrijblijvend een afspraak in met een van onze specialisten. Samen met jou zorgen we ervoor dat jouw marketingmachine continu blijft draaien!

Afspraak maken →