Kosten per lead 50% lager met HubSpot en Google Ads
De missie van Insocial is om te zorgen dat jouw klanten je allergrootste fans zijn en blijven. Insocial is een customer experience platform waarmee organisaties de klantbeleving gedurende de hele klantreis in kaart kunnen brengen. Van een service ervaring tot gebruikerservaring op je website of de medewerkerstevredenheid, alle data wordt verzamelt op één plek binnen de organisatie.
Door data te verzamelen van je fans kun je namelijk verbeteringen toepassen binnen diverse facetten van jouw bedrijf. Dan ligt het voor de hand dat Insocial gek is op data en dit ook graag toepast binnen haar eigen marketing.
Key Takeaways:
-
Kosten per lead 50% lager
-
Koppeling tussen HubSpot en Google ads
-
Juiste data met lifecycle stages
Download het volledige succesverhaal
DownloadDoor gebruik te maken van Hubspot, met de consultancy van Addmark, kan ik veel meer kanten op dan voorheen. De campagnes worden gerichter uitgevoerd en de klant krijgt gepersonaliseerde content te zien. " - Monique van Geest, Insocial
Focus op digitale groei
Digitale groei is belangrijk bij Insocial en mede hierdoor is de keuze gemaakt om over te stappen van Salesforce naar HubSpot en zo de marketing naar een hoger niveau te tillen. Na de onboarding en het juist neerzetten van alle data moest deze data verrijkt en tegelijkertijd ook gebruikt worden om campagnes te optimaliseren.
Hiervoor zijn de volgende koppelingen en onderdelen vanuit HubSpot gebruikt:
-
HubSpot WordPress plugin
-
HubSpot formulieren
-
Integratie Outlook Calendar
-
Integratie Google Search Console
-
Koppeling LinkedIn en Facebook
-
Koppeling Google Ads
Marketingoptimalisatie: HubSpot en Google Ads
Naast de onboarding van Salesforce naar HubSpot werken we samen met Monique van Geest, Marketeer bij Insocial, aan de inbound marketing strategie van Insocial. Met het gebruik van automations wordt data realtime aangevuld en kan dit direct ingezet worden voor campagnes.
Alle marketing vanuit één platform beheren werkt niet alleen efficiënt, het zorgt er ook nog eens voor dat je data steeds verder verrijkt wordt. En deze data is daarnaast weer interessant voor het sales- en serviceteam. HubSpot is het platform die deze inzichten volledig omarmt en mogelijk maakt.
Een koppeling tussen Google ads en HubSpot is makkelijk gelegd en een eerste stap naar campagne optimalisatie. Met deze koppeling worden nieuwe leads herleid naar de campagnes waarmee ze interactie hebben gehad. Dit maakt het dus mogelijk om specifieke campagnes niet af te rekenen op aankopen, maar juist op de tussenfases binnen het aankoopproces. Dit geeft beter en specifieker inzicht waarop campagnes weer geoptimaliseerd kunnen worden.