HubSpot onboarding

De inrichting van je HubSpot portal bepaalt vaak het succes van je verdere werkzaamheden in het CRM. Onze onboarding dienstverlening is er om je helpen met de volledige inrichting van het CRM inclusief het implementeren van je huidige werkprocessen.

Als HubSpot partner kunnen wij jou helpen met de implementatie van Hubspot binnen jouw bedrijf. 

Waarom een HubSpot onboarding?

De aanschaf van HubSpot betekent niet direct dat je meteen resultaat ziet voor jouw organisatie. Je ziet pas de voordelen en meerwaarde op het moment dat je HubSpot correct en regelmatig gebruikt.

Een HubSpot onboarding is meer dan enkel data en instellingen goed zetten binnen het platform. Met een onboarding wordt er ook gekeken naar onderdelen die belangrijk zijn voor jouw organisatie en een meerwaarde hebben. Zo maak je een goede start en benut je belangrijke tools binnen het platform.

Stappen HubSpot onboarding

Data is het belangrijkste en het vertrekpunt bij de onboarding. Op het moment dat data in verschillende systemen is opgeslagen mis je het 360 graden inzicht van jouw klant. Tijdens de onboarding zorgen we ervoor dat deze data geïmporteerd wordt binnen HubSpot en dat belangrijke systemen worden geïntegreerd.
De belangrijkste data om te importen: 

  • Contactdata
  • Bedrijfsdata
  • Dealdata

De instellingen van jouw HubSpot portal moeten aansluiten bij jouw organisatie. Alle elementen moeten juist ingericht worden en voldoen aan de richtlijnen van jouw organisatie. Bijvoorbeeld kleuren en logo’s in lijn met je huisstijl, maar ook het juist inrichten van de lead notificaties.

Alle data juist doormeten en zichtbaar krijgen binnen HubSpot is essentieel om resultaat te behalen. Hierbij is het dus belangrijk dat de HubSpot tracking code op de website wordt geïnstalleerd, domeinen worden gekoppeld en andere systemen worden geïntegreerd zodat alle inzichten beschikbaar zijn.

Tijdens de onboarding vindt er een verschuiving plaats van content creatie binnen meerdere systemen naar content creatie binnen HubSpot. De bestaande content zal gemigreerd worden en met behulp van templates kan er nieuwe content gemaakt worden binnen HubSpot. Dit kan over content creatie op de hele website gaan of enkel de blog, landingspagina’s en chatflows migreren.

Iedere organisatie werkt weer net wat anders en met een onboarding maken we onderdelen op maat. Op deze manier vindt een onboarding plaats die het beste aansluit op de wensen van jouw organisatie.

1. Data import

Data is het belangrijkste en het vertrekpunt bij de onboarding. Op het moment dat data in verschillende systemen is opgeslagen mis je het 360 graden inzicht van jouw klant. Tijdens de onboarding zorgen we ervoor dat deze data geïmporteerd wordt binnen HubSpot en dat belangrijke systemen worden geïntegreerd.
De belangrijkste data om te importen: 

  • Contactdata
  • Bedrijfsdata
  • Dealdata
2. Account instellingen

De instellingen van jouw HubSpot portal moeten aansluiten bij jouw organisatie. Alle elementen moeten juist ingericht worden en voldoen aan de richtlijnen van jouw organisatie. Bijvoorbeeld kleuren en logo’s in lijn met je huisstijl, maar ook het juist inrichten van de lead notificaties.

3. Analytics

Alle data juist doormeten en zichtbaar krijgen binnen HubSpot is essentieel om resultaat te behalen. Hierbij is het dus belangrijk dat de HubSpot tracking code op de website wordt geïnstalleerd, domeinen worden gekoppeld en andere systemen worden geïntegreerd zodat alle inzichten beschikbaar zijn.

4. Content

Tijdens de onboarding vindt er een verschuiving plaats van content creatie binnen meerdere systemen naar content creatie binnen HubSpot. De bestaande content zal gemigreerd worden en met behulp van templates kan er nieuwe content gemaakt worden binnen HubSpot. Dit kan over content creatie op de hele website gaan of enkel de blog, landingspagina’s en chatflows migreren.

5. Bedrijfsprocessen

Iedere organisatie werkt weer net wat anders en met een onboarding maken we onderdelen op maat. Op deze manier vindt een onboarding plaats die het beste aansluit op de wensen van jouw organisatie.

AddMark: HubSpot onboarding partner

AddMark is HubSpot Platinum partner en doorloopt de onboarding stappen samen met jou. Je krijgt hierbij hulp van gecertificeerde HubSpot consultants bij het opzetten en configureren van HubSpot portals. Hiermee zorgen we voor een onboarding proces voor alle hubs. Dit is dus zowel voor het gebruik van een HubSpot bundel of enkel de marketing, sales of service hub. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie na de HubSpot onboarding aan de slag kan met de HubSpot portal.

addmark-platinum-badge-hubspot-onboarding-partner
Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

HubSpot Marketing

Insocial & HubSpot: Kosten per lead 50% lager ...

Website Marketing

ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de ...

HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Formulier inzendingen ...

Website Marketing

Fruitlife: Website zichtbaarheid toegenomen met ...

HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website ...

HubSpot Marketing

Insocial & HubSpot: Kosten per lead 50% lager ...

Website Marketing

ABO Milieuconsult: beter vindbaar in de ...

HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Formulier inzendingen ...

Website Marketing

Fruitlife: Website zichtbaarheid toegenomen met ...

HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website ...