Pillar Topic Content

Wil je bezoekers op je website langer vasthouden? Dit doe je door het aanbieden van relevante content. De vindbaarheid van je website vraagt daarom een nieuwe aanpak. Mensen zoeken anno 2022 niet alleen maar via trefwoorden, maar gebruiken volledige zinnen om antwoorden te krijgen op hun vragen.

Zoeken via spraakberichten draagt ook bij aan deze trend. Dit betekent dat Google zich steeds meer richt op onderwerpen in plaats van trefwoorden. Een Topic Cluster of Pillar Topic is hét antwoord op deze verandering en onlosmakelijk verbonden met inbound marketing. Wat kan Addmark hierin voor jou betekenen?

Wat is een Topic Cluster?

Een Topic Cluster bestaat uit een verzameling contentpagina's rondom een bepaald onderwerp. Iedere pagina behandelt een specifiek subonderwerp. De belangrijkste pagina van de cluster is de Pillar pagina. Deze pagina bevindt zich bovenaan de cluster, introduceert het hoofdthema en linkt naar de clusterpagina's. Daarnaast linken ook alle onderlinge pagina's naar elkaar. De manier waarop de pagina's aan elkaar worden gekoppeld is relevant, want ze dragen bij aan je ranking in de zoekmachines. Een uitstekende reden om de hulp in te schakelen van Addmark!

Welke voordelen biedt een Pillar Topic?

Ga je met een Topic Cluster aan de slag, dan levert dit altijd voordelen op. Addmark zet ze voor je op een rij:

1. Gestructureerde content voldoet aan de relevantiebehoefte van zoekmachines;

2. Je creëert een grotere zoekmachineautoriteit en dus is je website makkelijker vindbaar voor de zoekmachines;


3. Een Pillar Topic helpt je bij het structureren van de content op je website;


4. Hoe meer kwalitatieve content je plaatst over een bepaald onderwerp, hoe hoger Google je plaatst zodra er op dit onderwerp wordt gezocht.

Hoe start je succesvol met een Topic Cluster?

Wil je aan de slag met een Topic Cluster? Addmark voorziet je van een handig stappensysteem.

1. Bepaal het hoofdonderwerp van de content die je gaat publiceren;
2. Denk na over subtopics en vragen die je doelgroep heeft;
3. Onderzoek welke content het beste zoekvolume oplevert en start met schrijven;
4. Maak een Pillar Topic;
5. Draag zorg voor een goede interne verlinking;
6. Schakel AddMark in voor een hiërarchische URL-structuur.

Natuurlijk kan je altijd rekenen op de expertise van ons fantastische team van professionals, dus neem voor ondersteuning vooral contact met ons op!

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
HubSpot Marketing

Kosten per lead 50% lager met Google Ads

addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
Website Marketing

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?

addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren ...

addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
Website Marketing

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%

addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website
HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website