Attract
Om jouw doelgroep en Buyer Persona’s aan te trekken voor jouw dienst of product, zijn onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.
Inbound is een methode waarbij Attract, Engage en Delight centraal staan om je bedrijf te laten groeien. In de reis die de klant aflegt binnen deze fasen is het van belang dat het waarde toevoegt en dat je vertrouwen opbouwt. Inbound zorgt voor een menselijke en behulpzame aanpak om zaken te doen. Het is een methode waardoor je betere marketing kunt inzetten, je sales kunt verbeteren en uiteindelijk een betere manier om je klanten te bedienen.
Door waarde en inhoud te creëren die gericht is om de problemen op te lossen en behoeften van je ideale klanten aan te pakken, zorg je voor kwalitatieve leads. Je zorgt daarnaast direct voor vertrouwen en geloofwaardigheid rondom je bedrijf.
Dit zorgt er dus voor dat Marketing, Sales en Service naadloos op elkaar worden afgestemd. Addmark is HubSpot Partner en zorgt ervoor dat wij je in dit gehele proces helpen. Meer weten over Inbound Marketing, Inbound Sales of Service? Kijk dan gerust eens verder of download onze whitepaper.
Om jouw doelgroep en Buyer Persona’s aan te trekken voor jouw dienst of product, zijn onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.
Het is belangrijk dat je langdurige relaties opbouwt met je potentiële doelgroep. Dit moet zich ook uitten in de manieren waarop je communiceert met je leads.
Klanttevredenheid en ondersteuning is essentieel, ook lang nadat ze een aankoop hebben gedaan. Jouw team moet klanten op elk moment kunnen bijstaan.
Inbound marketing is de manier waarmee je jouw doelgroep en Buyer Persona's aantrekt. Het is onlosmakelijk verbonden aan het maken en publiceren van waardevolle content.
De waardevolle content die je maakt kun je op diverse manieren inkleden, zoals blogartikelen, content aanbiedingen en social media. Denk hierbij aan waardevolle content die informatie geeft over hoe je met jouw product of dienst een oplossing biedt.
Om je doelgroep aan te trekken ofwel ‘attract’ via inbound marketing, optimaliseer je al de content op je website met een SEO-strategie.
Vervolgens zorg je met inbound marketing dat je jouw potentiële doelgroep ‘engaged’. Het is belangrijk dat je langdurige relaties opbouwt met je potentiële doelgroep. Dit moet zich ook uitten in de manieren waarop je communiceert met je leads.
Engagement is binnen bijvoorbeeld jouw inbound sales de manier hoe je gesprekken behandelt en beheert. Concentreer je hierbij op hoe medewerkers van de klantenservice omgaan met oproepen van geïnteresseerde mensen en prospects. Belangrijk hierbij is dat je altijd oplossingen biedt in plaats van direct verkopen. Dit zorgt ervoor dat alle deals eindigen in overeenkomsten tussen je klanten en jouw bedrijf. Dit betekent dat je écht waarde toevoegt voor je ‘right-fit’ klanten.
Delight zorgt ervoor dat klanten tevreden en ondersteuning krijgen, lang nadat ze een aankoop hebben gedaan. Deze strategieën houden in dat je teamleden écht experts worden die klanten op elk moment kunnen bijstaan.
Kortom, het helpen en ondersteunen van klanten is enorm belangrijk in de vorm van service. Een tevreden klant kan leiden tot een ambassadeur of promotor van je bedrijf. Dus ga geen gesprek uit de weg en behandel alles op eenzelfde doordachte manier om je klanten te helpen!