Zoekmachine Adverteren (SEA)
Online en gericht je doelgroepen bereiken? Dit doe je door middel van Zoekmachine Adverteren (SEA). SEA is het adverteren in de verschillende zoekmachines.
Wat is SEA?
Bovenaan staan in Google; wie wil dat nou niet? Jij in ieder geval wel. Tenminste, als je wil groeien of in ieder geval je online resultaten wil verbeteren. Potentiële klanten vinden jou sneller als je bovenaan staat in Google, terwijl ze het linkje naar de concurrent even links laten liggen. Zo werkt het in theorie, althans. Om dat doel te bereiken, kun je verschillende strategieën gebruiken. Denk aan zoekmachineoptimalisatie (SEO) waarbij je verbeteringen doorvoert aan je website of webshop om betere resultaten te behalen. Dit is vaak een lange termijn investering.
Een andere strategie is ‘Search Engine Advertising’ (SEA). Dat wil zeggen: adverteren. Betalen dus voor clicks. Een manier om snel resultaat te bereiken. Maar, dat moet je wel goed doen! Door dagelijkse updates uit te voeren binnen je campagnes zorg je voor meer effectiviteit wat uiteindelijk zal leiden tot meer winst.
Mogelijkheden van Adverteren
De mogelijkheden voor het plaatsen van advertenties via zoekmachines groeien voortdurend. Google is nog steeds de zoekmachine die het grootste publiek bedient. Het online advertentieprogramma van deze zoekmachine staat bekend onder de naam Google Ads. Binnen dit advertentieprogramma kun je ook gebruik maken van Google Shopping. Dit onderdeel is ideaal als je een webwinkel hebt. Via Google Shopping kunnen gebruikers namelijk verschillende aanbiedingen van diverse leveranciers eenvoudig met elkaar vergelijken. Een andere optie is Bing Shopping. Dergelijke productaanbiedingen toont de zoekmachine met een foto van het betreffende product. Als winkelier kun je hiervoor een directe koppeling maken met de database van je webshop.
Google is groot, maar er zijn ook andere zoekmachines die populair zijn. Het gaat dan met name om Bing. Om hierop te adverteren kom je uit bij Microsoft Advertising. Het plaatsen van advertenties via zoekmachine Bing is erg interessant voor je online marketingstrategie. Net als bij Google bied je voor het tonen van je advertentie op bepaalde zoekwoorden en kun je diverse filters instellen. Verder is in Bing’s advertentieprogramma Microsoft Shopping beschikbaar voor de productadvertenties van webshops. Dit is de tegenhanger van Google Shopping. Ook bij de opzet van een advertentiecampagne via Microsoft Advertising kan AddMark je bedrijf helpen.
Met jouw bedrijf bovenaan in zoekmachines
Een hoge score voor jouw bedrijf, product of dienst in de zoekmachines is gewoon een must. AddMark helpt je om de juiste zoekwoorden voor jouw advertenties te achterhalen, een goede advertentietekst te schrijven en alles perfect in de zoekmachine in te stellen. Daarnaast kijken we naar de opzet van de landingspagina’s op jouw website. Op deze manier zal de effectiviteit van jouw online marketing een enorme boost krijgen. Jouw advertentie krijgt een toppositie in de zoekresultaten, zal vaak te zien zijn en voor extra bezoekers op jouw website zorgen. Een goede advertentie levert namelijk een hoge klikfrequentie (CTR) op. Je zult bovendien zien dat je omzet stijgt dankzij de hoge conversieratio. Dit betekent dat mensen daadwerkelijk een aankoop, of een andere door jou gewenste actie, op jouw website doen.