Google Shopping
Run je een webshop en wil je de omzet een boost geven? Dit doe je met Google Shopping! Producten die je verkoopt, worden getoond op basis van een specifieke zoekopdracht. Het is zeker interessant om je producten aan te melden voor Google Shopping, want je geeft potentiële klanten waardevolle informatie. Hoe werkt dit fenomeen en hoe belangrijk is een campagne met Google Shopping? AddMark is jouw ideale Google-partner en legt het je graag uit. Wij boeken namelijk graag zichtbare resultaten, ook voor jouw bedrijf!
Google Shopping is er om producten te promoten en onderdeel van zoekmachine adverteren. Traditionele tekstadvertenties richten zich op zoekwoorden, ook wel trefwoorden genoemd. Bij Google Shopping bepaalt Google welke advertentie met productvermelding er wordt weergegeven. Dit wordt gedaan aan de hand van productfeed (specifieke kenmerken van een product), je website en biedingen. Het is dus cruciaal dat je website SEO-proof is en dat ook productomschrijvingen, afbeeldingen en prijzen kloppen.
Wil je de producten uit je website onder de aandacht brengen van je doelgroep? Google Shopping is dé manier om dit succesvol op te pakken. Uiteraard streef je naar een betere omzet en daarom benut je de expertise van een betrouwbare Google-partner. AddMark helpt je om belangrijke data te uploaden van de producten die je koopt. Verder is het belangrijk dat je beschikt over een Google Ads account én een Merchant Center account bij Google.
Heb je geen idee meer waar dit over gaat? Een uitstekende keuze om ons team deze casussen toe te vertrouwen. Wij zetten onlineadvertentiecampagnes op en uploaden je product- en webshopgegevens naar Google. Daarmee valt er een last van jouw schouders en kan jij je focussen op je corebusiness!
Hoe belangrijk is een Google Shopping campagne?
Een effectieve Google Shopping campagne draagt bij aan een betere conversie. Via Google Shopping geef je potentiële klanten de mogelijkheid om een eerlijke prijsvergelijking te maken. Google Shopping advertenties verschijnen zodra er een relevante zoekopdracht wordt ingevoerd. De financiële risico's voor jou zijn laag, want jij bepaalt het budget voor je marketingcampagne. Je betaalt dan wel per klik op een advertentie, maar je stelt zelf het bedrag in. Nieuwsgierig naar Google Ads Shopping voor jouw webshop? Meld je bij een van onze specialisten!