Inbound strategie
Wil je een belangrijke bron van informatie zijn voor je doelgroep met als doel dat ze klant worden bij je bedrijf? Een inbound strategie maakt dat potentiële klanten jou vinden zodra ze het wereldwijde web afstruinen naar relevante informatie. Op die manier genereer je bezoekers naar je website in de hoop ze om te zetten naar betalende klanten. Een strategie inbound marketing uit de grond stampen met behulp van een specialist? Addmark kan niet wachten om je te verwelkomen!
Wat is inbound marketing?
Bij inbound marketing probeer je op een natuurlijke wijze klanten te laten weten dat jij bestaat. Je benadert ze niet actief door middel van advertenties, maar je zorgt dat ze naar jou toekomen. Een inbound strategie richt zich daarom op het aantrekken van klanten en leads door middel van waardevolle onlinecontent. Outbond reclame wordt soms als zeer storend ervaren en is ook lang niet altijd relevant voor je doelgroep. Bezoekers willen namelijk geholpen worden met informatie waar ze iets aan hebben. Bij inbound marketing verstrek jij ze zinvolle informatie op het juiste moment.
Hoe belangrijk is een strategie bij inbound marketing?
Inbound marketing gaat er dus om dat klanten naar jou toekomen in plaats van andersom. Hoe belangrijk is dan een strategie inbound? Superbelangrijk! Je gaat namelijk aan de slag met het publiceren van waardevolle content waar je doelgroep echt iets aan heeft. Je bombardeert potentiële klanten niet met reclame, maar je helpt ze door je kennis en expertise te delen.
Op die manier geef je bezoekers van je website de kans om zich in jouw producten te verdiepen en is de kans op conversie veel groter. Het uitstippelen van een inbound strategie is daarom onlosmakelijk verbonden met de customer journey, de reis die je klanten afleggen.
Werk samen met Addmark aan een inbound marketing strategie
Wil je leads omzetten naar klanten? En wil je anonieme bezoekers op geheel natuurlijke wijze begeleiden tijdens het aankoopproces? Dan nodigen we je graag uit om met ons in gesprek te gaan. Addmark weet namelijk als geen ander hoe je inbound marketing kunt inzetten om je conversie te verbeteren. Daarom is het altijd zinvol om een gesprek aan te vragen bij een van onze onlinemarketingspecialisten.
Laat ons je helpen om een strategie te bepalen die werkt. Dankzij monitoring van deze marketingvorm kunnen we de strategie en campagne altijd bijstellen en optimaliseren.