Inbound recruitment
Wil jij met jouw bedrijf groei realiseren, maar vind je niet het geschikte personeel op het juiste moment? Met Inbound Recruitment ga je niet op zoek, maar wordt jouw organisatie juist gevonden door potentiële werknemers.
75% van de werkzoekenden begint met zoeken op Google. Ben jij er als eerst bij?
Wat is Inbound Recruitment eigenlijk?
Het draait bij Inbound Marketing voornamelijk om het aantrekken van potentiële werknemers, doordat er waardevolle content wordt gedeeld.
Hierbij kun je denken aan het gebruik van beelden, waarin je medewerkers te zien zijn. Vervolgens ga je de vacatures en vacatureproces optimaliseren. En maak je gebruik van quizes en blogs over hoe huidige medewerkers hun dag indelen, wat zijn/haar ervaringen zijn, enzovoort.
Met deze waardevolle content moet je ervoor zorgen dat de potentiële werknemers graag voor jouw bedrijf zouden willen werken. Dit in tegenstelling tot de afhankelijkheid van openstaande vacatures en het afwachten van reacties.
Wil je meer weten? Download de whitepaper.
De Inbound Recruitment werkwijze van Addmark
Inbound Recruitment is niet iets wat je binnen een dag opzet. Het is een langdurig en continu proces. Het goed opstarten van dit proces is het allerbelangrijkste. Maar, voordat we waardevolle content gaan creëren voor jouw Inbound Recruitment, beginnen we met stap 1 uit ons proces.
In deze kick-off laten wij jou graag praten. Wij willen namelijk zo veel mogelijk leren over jouw bedrijf en de uitdagingen die er zijn binnen het bedrijf. Jij bent namelijk de specialist!
In de kick-off is het van belang om de volgende zaken helder te krijgen:
- Wie is jouw ideale werknemer en hoe kunnen we deze in een Buyer Persona omschrijven?
- Waar bevinden zij zich?
- Welke content is er momenteel aanwezig?
- Wat willen we bereiken met Inbound Recruitment?
Een eerste campagne dient opgesteld te worden, maar er moet een richting bepaald worden. Welke functies moeten er vervuld gaan worden en hoe ziet dit er op langere termijn uit? Daarnaast is het van belang om in kaart te hebben wat je potentiële werknemers graag van jou zouden willen zien of weten. Hierbij gaan we aan de slag met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek om vast te stellen waar potentiële werknemers op zoeken en met welke woorden ze dan bij jou terecht dienen te komen. Zodoende stellen we de onderwerpen en topics vast.
Let’s go! We kunnen beginnen met de eerste campagne. Het centrale campagnethema is bepaald en de onderwerpen die aansluiten bij de verschillende fases van de Buyer’s Journey zijn geschreven. De content wordt door copywriters geschreven die vele jaren ervaring hebben. Addmark verzorgt het online zetten van de teksten en pagina’s en zodoende wordt de campagne in de markt gezet.
Wij vinden het belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn richting onze klanten. Dat bekent dat we zuivere data gebruiken en de resultaten doormeten en analyseren. Zo kijken we of de vooraf opgestelde doelstellingen gehaald zijn en delen de resultaten uiteraard met jullie. Gedurende de campagne zijn er diverse optimalisatie mogelijkheden in de vorm van Conversie Optimalisatie. Denk hierbij het het schrijven van meerdere blogs, het aanpassen van de call-to-action buttons, een uitgebreide analyse van A/B testen en nog veel meer.
Doordat we continu in de gaten houden hoe de campagne presteert kunnen we snel schakelen en kunnen we zorgdragen voor een continue kwaliteit van leads. Daarnaast zorgt het optimaliseren van de campagne er ook voor dat het rendement wordt vergroot.
In deze kick-off laten wij jou graag praten. Wij willen namelijk zo veel mogelijk leren over jouw bedrijf en de uitdagingen die er zijn binnen het bedrijf. Jij bent namelijk de specialist!
In de kick-off is het van belang om de volgende zaken helder te krijgen:
- Wie is jouw ideale werknemer en hoe kunnen we deze in een Buyer Persona omschrijven?
- Waar bevinden zij zich?
- Welke content is er momenteel aanwezig?
- Wat willen we bereiken met Inbound Recruitment?
Een eerste campagne dient opgesteld te worden, maar er moet een richting bepaald worden. Welke functies moeten er vervuld gaan worden en hoe ziet dit er op langere termijn uit? Daarnaast is het van belang om in kaart te hebben wat je potentiële werknemers graag van jou zouden willen zien of weten. Hierbij gaan we aan de slag met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek om vast te stellen waar potentiële werknemers op zoeken en met welke woorden ze dan bij jou terecht dienen te komen. Zodoende stellen we de onderwerpen en topics vast.
Let’s go! We kunnen beginnen met de eerste campagne. Het centrale campagnethema is bepaald en de onderwerpen die aansluiten bij de verschillende fases van de Buyer’s Journey zijn geschreven. De content wordt door copywriters geschreven die vele jaren ervaring hebben. Addmark verzorgt het online zetten van de teksten en pagina’s en zodoende wordt de campagne in de markt gezet.
Wij vinden het belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn richting onze klanten. Dat bekent dat we zuivere data gebruiken en de resultaten doormeten en analyseren. Zo kijken we of de vooraf opgestelde doelstellingen gehaald zijn en delen de resultaten uiteraard met jullie. Gedurende de campagne zijn er diverse optimalisatie mogelijkheden in de vorm van Conversie Optimalisatie. Denk hierbij het het schrijven van meerdere blogs, het aanpassen van de call-to-action buttons, een uitgebreide analyse van A/B testen en nog veel meer.
Doordat we continu in de gaten houden hoe de campagne presteert kunnen we snel schakelen en kunnen we zorgdragen voor een continue kwaliteit van leads. Daarnaast zorgt het optimaliseren van de campagne er ook voor dat het rendement wordt vergroot.