Customer Lifecycle
Het onderhouden van een goede relatie met je klant is essentieel. Een loyale klant doet namelijk sneller herhaalaankopen en zal ook familie en vrienden informeren over de producten en/of diensten die je levert. Een aanbeveling van een tevreden klant kan je natuurlijk goed gebruiken, want dit betekent dat meer mensen bij jou uitkomen. En dus is de customer lifecycle superbelangrijk. Wat betekent deze term en hoe kan je op het juiste moment inspelen op de behoeften van je doelgroep? Addmark legt het je uit en reikt handvatten aan om dit structureel vorm te geven.
De customer journey of klantreis bestaat uit de verschillende fasen die een (potentiële) klant doorloopt om tot aankoop over te gaan. Deze stappen worden ook wel de customer lifecycle genoemd. Dit start met een oriëntatiefase, waarna de klant tijdens het overwegen de verschillende aanbieders met elkaar vergelijkt.
Vervolgens vindt er een aankoop plaats waarna de fasen van gebruiken en onderhouden worden doorlopen. Na het sluiten van een deal of conversie is het doel dat de klant bij je blijft terugkomen en ambassadeur wordt van jouw onderneming!
De customer lifecycle of klantcyclus is essentieel wil je het maximale uit iedere klant halen. Het is belangrijk om de volledige klantreis in kaart te brengen, want op die manier maak je inzichtelijk welke weg een potentiële klant aflegt om uiteindelijk tot aankoop over te gaan. Het doel is namelijk dat een klant bij je blijft terugkomen en ook anderen 'verleidt' om zaken met je te doen. Voeg daarom ook customer lifetime value toe aan je strategie, zodat je op lange termijn zeker bent van je succes
Mond-tot-mondreclame is nog steeds de beste vorm van reclame maken. Dus doe je er alles aan om van een klant ambassadeur te maken van je onderneming.
Wat is de meerwaarde van een customer lifecycle campagne?
Wil je de customer lifecycle duidelijk in kaart brengen en de waarde van een klant zien toenemen? Schakel Addmark in en profiteer direct van onderstaande voordelen:
- De wensen en behoeften van een klant worden je veel sneller duidelijk;
- Je benadert een klant in iedere fase met de juiste content;
- Je biedt iedere klant een betere ervaring met je website, merk, product of dienst;
- Het vastleggen van klantinformatie helpt je om allerlei bedrijfs- en marketingprocessen te verbeteren.
Ga je voor succes? Zet je klant in als 'evangelist' en om jouw blijde boodschap de wereld in te brengen!