Content Marketing

Content marketing komt in vele vormen en maten, er is dus veel keuze in de vormen die je kunt inzetten. Bij het opzetten van een goede content strategie wordt er gekeken naar de doelgroep. Op basis van deze doelgroep worden de content uitingen gebaseerd. Zo sluit dit aan bij de interesses en beweegredenen van je doelgroep.

Wat is contentmarketing?

Alle voordelen van contentmarketing:

✔️ Meer merkbekendheid

✔️ Meer websiteverkeer

✔️ Meer kwalitatieve leads

✔️ Hogere conversie

✔️ Betere klanttevredenheid

Contentmarketing is een strategische vorm van marketing waarbij gefocust wordt op het aantrekken van de doelgroep door middel van kwalitatieve content. Het belangrijkste onderdeel bij content marketing is natuurlijk de content zelf. Het gaat hier om alle soorten content. Online, offline, tekstueel en audiovisueel. De content die je als bedrijf creëert is een weerspiegeling van je bedrijf. Voor de herkenbaarheid en consistentie van content is het belangrijk dat alle uitingen gemaakt worden op basis van de huisstijl.

Speel in op de interesses en kenmerken van je doelgroep en zorg er ten alle tijden voor dat je content relevant, opvallend en waardevol is. Zorg er met de juiste strategie voor dat de doelgroep je content te zien krijgt op de beste momenten.

Hoe werkt het?

Het doel van content marketing is belangrijk om niet uit het oog te verliezen. Het aantrekken van de doelgroep, leads binnenhalen en uiteindelijk converteren tot klanten is het doel. Content marketing kan hier een belangrijke en zelfs essentiële rol in spelen.

Om dit doel te behalen is de inzet van sterke content die gratis wordt weggeven enorm effectief. Gratis tips voor het aantrekken van de doelgroep en whitepapers in ruil voor een registratie zijn mooie voorbeelden voor het binnenhalen van leads.

Hierbij is het belangrijk dat je juiste personen benadert die uiteindelijk ook een klant kunnen worden. Het in kaart brengen van de doelgroep is hierbij dus erg belangrijk. Problemen, uitdagingen en vragen van de doelgroep zetten we centraal.

Contentvormen: 

- Social media

- Video

- Copywriting

- Conversational

- SEO

Content strategie

De effectiviteit van je content marketing zal vergroten wanneer je hier goed over nadenkt. Een goed uitgedachte content marketingstratie is dus geen overbodige luxe. Zo bevat een content strategie welke boodschap een organisatie wil overbrengen en hoe ze dit gaan aanpakken. Er wordt onder andere nagedacht over hoe en waar de doelgroep het best benaderd kan worden.

Verder worden er in de strategie doelen vastgesteld voor de content marketing. Zo kunnen resultaten juist worden doorgemeten en de acties geoptimaliseerd worden.

Uitgelichte cases

Projecten waar we trots op zijn

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
HubSpot Marketing

Kosten per lead 50% lager met Google Ads

addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
Website Marketing

Hoe krijg je zoekwoorden in de google top 3?

addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
HubSpot Website Marketing

DNA United Forwarders: Ingevulde formulieren ...

addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
Website Marketing

Stijging website zichtbaarheid met 20,8%

addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website
HubSpot Website

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuwe website!

addmark-insocial-cases-google-ads-kosten-lager
addmark-abo-cases-top-zoekwoorden
addmark-dna-cases-formulier-inzendingen
addmark-fruitlife-case-website-zichtbaarheid
addmark-visma-cases-nieuwe-huisstijl-nieuwe-website