Zoekwoorden Onderzoek

Zoekwoorden Onderzoek

Wil jij aan de slag met SEO of SEA? Dan is het essentieel om eerst een zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Ons team heeft de ervaring en kennis om dit voor jouw bedrijf te doen!

addmark-zoekwoorden-onderzoek

Wat zijn zoekwoorden?

Zoekwoorden of keywords zijn woorden die worden gebruikt in zoekopdrachten. Op het moment dat er informatie gevonden moet worden over een onderwerp worden er verschillende zoekwoorden gecombineerd tot een zoekopdracht in een zoekmachine.

Vaak worden verschillende zoekwoorden gecombineerd binnen één zoekopdracht en spreken we dan over een zoekterm. Voor een organisatie is het van belang om populaire zoekwoorden binnen de branche in kaart te brengen en daarop de website content aan te passen.

addmark-belang-zoekwoorden-onderzoek

Het belang van een zoekwoorden onderzoek

Er zijn meerdere redenen waarvoor een zoekwoorden onderzoek goed is. Zoals hierboven beschreven is het je startpunt voor SEO. Dit geldt niet alleen voor je SEO-strategie, maar ook voor je SEA-strategie. Met de uitkomsten van het zoekwoorden onderzoek kan je namelijk nieuwe pagina’s aanmaken of pagina’s optimaliseren, zodat deze hoog in de zoekresultaten zullen verschijnen. Dezelfde zoektermen kun je ook verwerken in je campagnes voor betere resultaten.

Hoe ziet een zoekwoorden onderzoek eruit?

In een zoekwoorden onderzoek wordt gefocust op producten en diensten van het bedrijf in combinatie met de letterlijke vraag vanuit de doelgroep. Er wordt dus onderzocht hoe de doelgroep zoekt naar het product of de dienst van het bedrijf.

Om dit overzichtelijk weer te geven en te kunnen gebruiken voor de SEO- en SEA strategie wordt er gewerkt met 4 kolommen, namelijk:
- Pillar page
- Content cluster
- Zoekwoorden
- Zoekvolume

Aan de hand van het zoekvolume zie je hoe vaak er op een specifiek woord gezocht wordt. Zo weet je precies welke pillar pages en content clusters prioriteit moeten krijgen. Uiteindelijk bestaat een zoekwoorden onderzoek uit een hele lijst aan interessante zoekwoorden die gebruikt kunnen voor de website en campagnes.

De voordelen van een zoekwoorden onderzoek

Meer organisch verkeer

Door de juiste zoektermen op de juiste manier te verwerken zal er meer organisch verkeer naar jouw website gerealiseerd worden.

Website optimalisatie

Door de uitkomsten van het onderzoek kan je de kwaliteit van de content op jouw website verbeteren.

Populaire advertenties

Met de uitkomsten van het onderzoek kan je niet alleen je website optimaliseren, maar ook je advertenties. De juiste zoektermen zorgen ervoor dat jouw advertenties beter presteren. 

Gerichte content

Keyword research geeft je inzicht in hoe jouw doelgroep denkt en hoe ze bepaalde dingen formuleren. Je kunt jouw content hierop aanpassen, zodat deze nog aantrekkelijker wordt voor jouw buyer persona.

Meer relevante bezoekers

Doordat je met de resultaten van een zoekwoorden onderzoek je content gerichter kan maken, komen er ook meer relevante bezoekers op jouw website terecht. 

Reviews van onze klanten

dolf-ebskamp
Dolf DNA United Forwarders

Motto van ons bedrijf: "Whatever it takes, we take it there!!". Heel fijn dat de werkwijze van onze partner Addmark in Goes (HubSpot CRM Marketing & Sales & Service) hier volledig op aansluit. Eerste fase (na een supervoorbereiding) in 2 weken voor mekaar, naadloos overgestapt met onze Salesafdeling op HubSpot.

logo-tiny-rebel
Team Tinyrebel Tinyrebel

Het werken met Addmark hebben wij als erg prettig ervaren. Vooral de Hands on mentaliteit werkt erg plezierig. Onze Website en Brochure zijn volledige door Addmark onderhanden genomen naar een wat meer rebelse insteek.

insocial logo
Monique Insocial

Wij werken nog steeds samen met Addmark en het is een prettige marketing/HubSpot partner. Samen werken wij aan constante optimalisaties en features voor onze organisatie binnen de marketing hub. Ook ondersteunen zij ons met onze SEO doelstellingen. Dit verloopt allemaal goed en ze denken altijd met ons mee!

review-gbg-logo
GBG

Wat een mooi bedrijf om mee samen te werken, twee jonge ondernemers die voor meer dan 100% klaarstaan voor hun klanten. Ze denken mee, zijn flexibel en enorm gedreven en enthousiast. Een echte aanrader om je bedrijf online goed in de markt te zetten!

review-dirk-neemdirk
Dirk NeemDirk

De keuze voor AddMark is een duidelijke keuze. Ze pakken je ideeën op en maken het zichtbaar. Van a-z hebben ze me meegenomen in de stappen die zij wilde maken voor NeemDirk. Achter het merk NeemDirk zit een hoop data welke ze op een Jip&Janneke manier kunnen vertalen naar mij. Ze kunnen achter de schermen dagelijks aan de knoppen draaien zodat het resultaat sneller kan worden geboekt. Kortom de doelstelling wordt uit handen gegeven en misschien wel sneller bereikt dan we ooit hadden gedacht.

carel-call-to-action

Interesse gekregen in een zoekwoorden onderzoek?

Ons team helpt jou en jouw bedrijf graag verder!

Plan vrijblijvend een afspraak in met Carel

Afspraak maken →