Zoekwoorden Onderzoek
Wil jij aan de slag met SEO of SEA? Dan is het essentieel om eerst een zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Ons team heeft de ervaring en kennis om dit voor jouw bedrijf te doen!
Wat zijn zoekwoorden?
Zoekwoorden of keywords zijn woorden die worden gebruikt in zoekopdrachten. Op het moment dat er informatie gevonden moet worden over een onderwerp worden er verschillende zoekwoorden gecombineerd tot een zoekopdracht in een zoekmachine.
Vaak worden verschillende zoekwoorden gecombineerd binnen één zoekopdracht en spreken we dan over een zoekterm. Voor een organisatie is het van belang om populaire zoekwoorden binnen de branche in kaart te brengen en daarop de website content aan te passen.
Het belang van een zoekwoorden onderzoek
Er zijn meerdere redenen waarvoor een zoekwoorden onderzoek goed is. Zoals hierboven beschreven is het je startpunt voor SEO. Dit geldt niet alleen voor je SEO-strategie, maar ook voor je SEA-strategie. Met de uitkomsten van het zoekwoorden onderzoek kan je namelijk nieuwe pagina’s aanmaken of pagina’s optimaliseren, zodat deze hoog in de zoekresultaten zullen verschijnen. Dezelfde zoektermen kun je ook verwerken in je campagnes voor betere resultaten.
Hoe ziet een zoekwoorden onderzoek eruit?
In een zoekwoorden onderzoek wordt gefocust op producten en diensten van het bedrijf in combinatie met de letterlijke vraag vanuit de doelgroep. Er wordt dus onderzocht hoe de doelgroep zoekt naar het product of de dienst van het bedrijf.
Om dit overzichtelijk weer te geven en te kunnen gebruiken voor de SEO- en SEA strategie wordt er gewerkt met 4 kolommen, namelijk:
- Content cluster
- Zoekwoorden
- Zoekvolume
Aan de hand van het zoekvolume zie je hoe vaak er op een specifiek woord gezocht wordt. Zo weet je precies welke pillar pages en content clusters prioriteit moeten krijgen. Uiteindelijk bestaat een zoekwoorden onderzoek uit een hele lijst aan interessante zoekwoorden die gebruikt kunnen voor de website en campagnes.
De voordelen van een zoekwoorden onderzoek
Door de juiste zoektermen op de juiste manier te verwerken zal er meer organisch verkeer naar jouw website gerealiseerd worden.
Door de uitkomsten van het onderzoek kan je de kwaliteit van de content op jouw website verbeteren.
Met de uitkomsten van het onderzoek kan je niet alleen je website optimaliseren, maar ook je advertenties. De juiste zoektermen zorgen ervoor dat jouw advertenties beter presteren.
Keyword research geeft je inzicht in hoe jouw doelgroep denkt en hoe ze bepaalde dingen formuleren. Je kunt jouw content hierop aanpassen, zodat deze nog aantrekkelijker wordt voor jouw buyer persona.
Doordat je met de resultaten van een zoekwoorden onderzoek je content gerichter kan maken, komen er ook meer relevante bezoekers op jouw website terecht.
Door de juiste zoektermen op de juiste manier te verwerken zal er meer organisch verkeer naar jouw website gerealiseerd worden.
Door de uitkomsten van het onderzoek kan je de kwaliteit van de content op jouw website verbeteren.
Met de uitkomsten van het onderzoek kan je niet alleen je website optimaliseren, maar ook je advertenties. De juiste zoektermen zorgen ervoor dat jouw advertenties beter presteren.
Keyword research geeft je inzicht in hoe jouw doelgroep denkt en hoe ze bepaalde dingen formuleren. Je kunt jouw content hierop aanpassen, zodat deze nog aantrekkelijker wordt voor jouw buyer persona.
Doordat je met de resultaten van een zoekwoorden onderzoek je content gerichter kan maken, komen er ook meer relevante bezoekers op jouw website terecht.